خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه:

سیاست‌های دولت تدبیر و امید فضایی جدید در کشور فراهم آورده است

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۱۶۸

سخنگوی شورای اسلامی کرمانشاه گفت: سیاست‌ دولت نقش ویژه ای در ایجاد فضایی جدید را فراهم آورده و قطعا مشارکت مردم در انتخابات نسبت به ادوار قبل افزایش خواهد یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: مسافران بهارستانی در ایستگاه دهم با فضایی متفاوت نسبت به ادوار قبل روبرو هستند و تلفیقی از تبلیغات به سبک و سیاق سنتی و جدید، بلیت مسافران صندلی های سبز را صادر خواهد کرد.

داود امامی افزود: انتخابات اسفند‌ماه امسال اولین انتخابات کشور است که فضای جدیدی تحت تأثیر نفوذ نرم‌افزارهای اجتماعی فضای مجازی در آن بوجود آمده و هنوز بسیاری از ابعاد تأثیر این نرم‌‌افزار رسانه‌ای بر روند انتخابات نا‌معلوم و مبهم است اما با قاطعیت می‌توان گفت که انتخابات آینده به دلیل قدرت و ضریب نفوذ بالای فضای مجازی در شکل‌گیری افکار عمومی منحصر به فرد است.

وی در ادامه گفت: قطعا در دوره‌های بعدی انتخابات، درک بهتری از امکانات این فضا برای پیشبرد اقدامات تبلیغاتی حاصل خواهد شد و در  تغییر ساختار انتخابات در مناطقی همچون استان کرمانشاه که بر اصول قومی قبیله‌ای است تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه ابراز داشت: تشکیل گروه‌های متعدد در فضای مجازی با موضوع و محوریت انتخابات و تبلیغات مبین این موضوع است که تازگی این امکانات و هیجانات آن، به گرم تر شدن تنور انتخابات و افزایش مشارکت و انتخابهای هدفمند تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی افزود: البته استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ پدیده جدید و تازه‌ای نیست و مخصوصاً در دور قبلی انتخابات مجلس اکثر کاندیداها با راه‌اندازی سایت‌ها و وبلاگ‌های اختصاصی سعی در استفاده از این امکان ارتباطی داشته‌اند، اما تفاوت این دوره در تعداد بسیار بالای کاربران و سهولت دسترسی به آن و همچنین سرعت انتقال پیام‌ها است.

حضور زنان کرمانشاهی در انتخابات اسفند ماه پر رنگ تر از ادوار قبل است

امامی گفت: یکی از ویژگی‌های انتخابات دهم مجلس در کرمانشاه نسبت به ادوار قبل اعلام حضور تعداد بیشتری از بانوان بعنوان کاندیداست که این حضور پر رنگ زنان نسبت به دوره‌های گذشته می‌تواند حاکی از آن باشد که حداقل یک خانم به مجمع نمایندگان استان در مجلس دهم راه یابد.

این فعال سیاسی افزود: موفقیت احتمالی کاندیداهای احتمالی بانوان در این دوره را از چند جهت می‌توان بررسی کرد از جمله حضور بانوان دارای مقبولیت اجتماعی که پایگاه آرای مردمی را از قبل آزموده اند و نیز بانوان دارای مسئولیت‌های کلان ملی و چهره های علمی که بسیار حائز اهمیت است.

نتیجه انتخابات این دوره مجلس در حوزه شهرستان کرمانشاه را شهری ها رقم خواهند زد

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه گفت: سیاستهای دولت تدبیر و امید در عرصه بین المللی و داخلی نقش ویژه‌ای در ایجاد فضایی جدید در کشور فراهم آورده و قطعا مشارکت مردم شهرنشین در انتخابات دهم نسبت به ادوار قبل بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگرچه پیوندهای محلی و قومی مخصوصاً در استانهایی مانند کرمانشاه که قبیله و عشیره حرف اول و آخر را در تعیین تعداد طرفداران کاندیداها می‌زند، هنوز هم با قدرت و قوت یکی از عوامل تأثیرگذار بر تعیین نمایندگان مجلس است، اما حضور افکار جدید و معیارهای تازه در انتخاب، گفتمانی نو راه انداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز