خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه‌سرا:

یک سوم از روستاهای صومعه سرا فاقد آب آشامیدنی هستند

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۱۲۸

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه یک سوم از روستاهای این شهرستان فاقد آب آشامیدنی و یا حتی لوله کشی آب هستند، گفت: این معضل یکی از منفی‌ترین نکات مدیریتی در شهرستان صومعه سرا است.

به گزارش ایلنا،حسین اسماعیل پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ، مبنای فعالیت خود در شهرستان صومعه را توسعه بر پایه نظارت و حاکمیت مردم دانست و افزود: این مبنا هم پایه مذهبی و هم پشتوانه علمی معتبر دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید ناظر بر عملکرد مسئولان باشند، خاطرنشان کرد: این نظارت باید بر مبنای آگاهی و دانش استوار باشد.

اسماعیل پور با اشاره به تهیه و جمع آوری اطلاعات مربوط به شناسنامه فرهنگی و روستایی شهرستان، تصریح کرد: جمع آوری اطلاعات برای شناسنامه روستا تکمیل و در مرحله ویرایش قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل فقدان اطلاعات کافی نتوانستیم برنامه ریزی مناسبی برای روستاها داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه تدوین برنامه ششم توسعه برعهده شهرستان است این اطلاعات می تواند در برنامه ریزی درست به کمک ما بشتابد.

فرماندار صومعه سرا یکی دیگر از اقدامات خود را تدوین کانون توسعه شهرستان برشمرد و افزود: محور اصلی این کانون بر اساس آگاهی  و اطلاع رسانی است.

به گفته این مسئول؛ هدف اصلی این کانون ایجاد تعامل در بین مردم و مسئولان و مشارکت مردم در تصمیم سازی ها شهرستان است.

وی  در ادامه افزود: همزمان با مطالعه و افزایش سطح آگاهی مردمی باید در سطح شهرستان به کارهای سرمایه ای نیز پرداخت.

اسماعیل پور با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا نسبت به شهرستان های دیگر در زمینه طبیعی آسیب پذیرتر است، اظهار کرد:  در تلاش هستیم تا تمام این تهدیدات و آسیب ها را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا از ایده ها و نظرات نو و جدید استقبال می شود.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا میزان بی سوادی در سنین بین 10 تا 49 سال را در شهرستان تأسف بار خواند و گفت: شهرستان صومعه سرا از این نظر در رتبه سوم استان قرار دارد.

به گفته این مسئول تا پایان سال 94 با اجرای تعهدات در بخش گازرسانی تمامی روستاهای بالا 20 خانوار گازدار و صومعه سرا نیز جزء شهرستان سبز خواهد شد.

فرماندار صومعه سرا تصریح کرد: با نصب دستگاه GIS که تا 30 سال نیاز به تعمیر ندارد در شبکه توزیع برق شهرستان بعد از سال 95 با مشکل ضعف، قطعی و نوسانات برق مواجه نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه در کل سال گذشته تنها 9 کیلومتر از راه های شهرستان آسفالت شده بود، افزود: تاکنون توانسته ایم 70 کیلومتر از راه های شهرستان را آسفالت و امیدواریم این میزان تا پایان سال به 110 کیلومتر برسد.

اسماعیل پور یک سوم روستاهای شهرستان صومعه سرا را فاقد آب آشامیدنی و یا حتی لوله کشی آب دانست و خاطرنشان کرد: این یکی از منفی ترین نکات مدیریتی شهرستان است.

وی در ادامه وضعیت آب روستاهای شهرستان را بسیار ضعیف و اسفناک عنوان کرد و گفت: بخش عمده آب آشامیدنی ما در روستاها به صورت غیرقانونی و در کشاورزی استفاده می شود.

اسماعیل پور به تخصیص یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برای بخش آب زراعی و لایه روبی رودخانه ها  اشاره و یادآور شد: لایه روبی رودخانه های می‌تواند بخشی از مشکلات این حوزه را حل کند.

وی به کاشت صنوبر در شهرستان صومعه سرا و رتبه اول این شهرستان در این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: با احداث صنایع تبدیلی در این بخش می توانیم از از تمام ضایعات چوب استفاده شود.

فرماندار صومعه سرا در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر چرایی قیمت بالای مرغ درصومعه سرا نسبت به شهرهای دیگر استان ،ابراز ناراحتی کرد و در این راستا رئیس صنعت،معدن وتجارت را به جلسه فراخواند که وی نیز وظیفه نظارت و بازرسی و عامل قیمت گذار مرغ در شهرستان را واحد امور دام جهاد کشاورزی دانست و قرار شد تا در نشستی با رئیس جهاد کشاورزی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان صومعه سرا همچنین پیگیری مصرانه خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای مشکلات جامعه و مردم را از طریق مدیران شهرستان ، مفید وموثر دانست و افزود: وظیفه ما ارائه گزارش عملکرد خود به رسانه هاست چرا که آگاهی خبرنگاران باعث آگاهی و بیداری جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز