خبرگزاری کار ایران

عضو حشد الشعبی در گفت‌وگو با ایلنا:

یک خبرنگار غربی می‌گفت محرم شما را واکسینه می‌کند

یک عضو حشد الشعبی عراق در گفتگو با ایلنا در خصوص عزاداری‌های اربعین گفت: مداحی‌ها باید کنترل شوند. برخی مداحی‌ها مانند دیسکو است.

حسن  یوسف‌زاده (حیدر ابو نصرالله) عضو حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا به کربلای معلی٬ در خصوص چگونگی تشکیل حشدالشعبی گفت: با الگوبرداری از بسیجیان ایران در دوران دفاع مقدس، حشدالشعبی تشکیل شد.

وی در خصوص مراسم اربعین حسینی و حضور‌پور شور عاشقان امام حسین(ع) گفت: این عزاداری‌ها و حضور پرشور هم نکات مثبت دارد و هم منفی، ولی ما به‌عنوان شیعه می‌خواهیم اعمال ما در اظهار ارادت به شهدای کربلا، بدون حرکت منفی باشد. شما اگر به مداحی‌ها توجه کنید، می‌بینید مثلاً نوحه‌ای مانند «با نوای کاروان» حاج صادق آهنگران، چقدر وزین و ماندگار است، اما متأسفانه برخی از مداحی‌های سال‌های اخیر باعث شرمندگی ما می‌شود.

یوسف‌زاده ادامه داد: اینکه نام مقدس امام حسین(ع) را سین سین سین، بخوانیم، درست نیست. باید بر مداحی‌ها کنترل داشت و اجازه نداد هر چیز غیرمعقول عنوان شود یا در خصوص نذری‌ها، باید توجه کنیم که نعمات الهی حیف‌ و میل نشود.

این عضو حشدالشعبی خاطرنشان کرد: بین جوانان حشد الشعبی کسانی را داریم که آرزو دارند ازدواج کنند، ولی مشکلات اقتصادی مانع از تحقق آن می‌شود و گاهی وقت‌ها این جوانان، با همین آرزو به شهادت می‌رسند، اگر بخشی از این نذورات را صرف این عمل خیر کنیم، ثوابش بیشتر است.

وی در ادامه افزود: روزی یک خبرنگار غربی به من گفت: آمریکائی‌ها معتقدند محرم شما را واکسینه می‌کند، آنان می‌گویند اگر ما ۱۱ ماه تلاش کنیم تا فرهنگ خود را به این‌ها غالب کنیم،‌‌ همان ماه محرم کافی است که تمام تلاش ما بی‌نتیجه بماند.

این رزمنده‌ شیعه در خصوص چگونگی پیدایش داعش گفت: داعشی‌ها حدود ۱۵ سال قبل از ورود به سوریه، توسط برخی از کشور‌ها آموزش دیده‌اند، یادم می‌آید یکی از اسرای داعشی که الجزایری بود، می‌گفت: من را از سن ۱۰ سالگی ربودند و به ما آموزش‌های تروریستی می‌دادند، اکثر داعشی‌ها کسانی هستند که در کودکی ربوده شده و برای چنین روزی آموزش دیده‌اند.

حسن یوسف‌زاده در پایان در خصوص حامیان داعش نیز اظهار داشت: کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل از پشت میز دستور می‌دهند و کشورهایی دیگر دستور‌ها را اجرا می‌کنند تا حکومتشان حفظ شود چراکه توسعه‌ تفکر شیعی را به زیان خود می‌دانند.

یوسف کریمی
کد خبر : ۳۲۷۱۶۶