خبرگزاری کار ایران

با طرح اهدای کتاب؛

ایستگاه نذر کتاب در برازجان برپا شد

کد خبر : ۳۲۶۵۹۸

جمعی از فعالان مدنی دشتستان با همکاری ارگان‌های دولتی، در حرکتی جالب، اقدام به برپایی ایستگاه نذر کتاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر؛ جمعی از فعالان مدنی دشتستان با همکاری ارگان‌های دولتی، در حرکتی جالب، اقدام به برپایی ایستگاه نذر کتاب کردند.
 

 

 ایستگاه نذر کتاب در برازجان برپا شد

 این حرکت که از سوی "کانون توسعه‌گران کوشای شهر" و "کانون همیاران جوان" شروع شد با استقبال بسیار خوبی از سوی دیگر سمن‌ها، انجمن‌ها و ارگان‌های دولتی مواجه شد.

این نمایشگاه ساعت 16 روز دوشنبه در میدان مرکزی و جلوی دژ برازجان، افتتاح شد.

از مزایا و اهداف نذر کتاب می‌توان به فراهم‌شدن فرصت برای دسترسی افراد بیشتر به کتاب، گردش کتاب‌های بدون استفاده در منزل، مراکز علمی، ادارات، قرار گرفتن کتاب بدون هزینه در اختیار اقشار مختلف جامعه، هم‌افزایی فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، بهره‌مندی قشر کم‌بضاعت جامعه از کتاب، افزایش گرایش به مطالعه، ترویج فرهنگ اهدای کتاب، پیشگیری از بلااستفاده ماندن کتاب در منازل و مراکز مختلف، حفظ محیط زیست و پیشگیری از قطع درختان جهت چاپ مجدد کتاب اشاره کرد.

استقبال مردم در روز اول بسیار بالا بوده و بالغ بر هزار جلد کتاب اهدا و در اختیار عموم قرار گرفته است.

در این نمایشگاه کانون توسعه‌گران کوشای شهر، کانون همیاران جوان، فرمانداری دشتستان، شهرداری و شورای شهر برازجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر، کانون توسعه شهرستان دشتستان، نشریه الکترونیکی بازدم، انجمن پاکدلان و انجمن اهل قلم برازجان همکاری کرده‌اند.

با اینکه این ایستگاه در این مکان، تا روز پنج شنبه دایر است اما همیشگی بوده و بعد از آن به کتابخانه شهید بهشتی برازجان انتقال داده می‌شود و دوستداران این مهم می‌توانند روزهای دوشنبه از هر هفته به این کتابخانه مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز