خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان

۲۰۰میلیارد ریال اعتبار جهت کاهش نرخ بیکاری در لرستان نیاز است

استاندار لرستان گفت: ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار جهت کاهش نرخ بیکاری در لرستان نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان که با حضور نمایندگان مردم الیگودرز، سلسله و دلفان در مجلس برگزار شد، افزود: طبق جمع‌بندی‌های انجام شده برای کاهش نرخ بیکاری باید پنج سال به طور میانگین هر سال چهار هزار میلیارد تومان در استان لرستان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: بنابراین در مجموع حدود ۲۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری توسط دولت، مردم و بخش خصوصی برای رسیدن نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری نیاز است.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و شهرداری‌ها سرمایه‌گذاری شود.

این مسئول بیان کرد: حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز توسط مردم و بخش خصوصی در راستای تحقق کاهش نرخ بیکاری در استان لرستان صورت بگیرد.

بازوند با اشاره به اعتبارات دولتی سال گذشته خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط اعتبارات دولت چه از درآمدهای عمومی و چه از ردیف‌های ملی و متفرقه استان رسید.

استاندار لرستان در خصوص برنامه‌های امسال جهت جذب اعتبارات دولتی گفت: برنامه امسال برای هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تنظیم شده است که از این مقدار حدود ۶۲۴ میلیارد تومان دارای شناسنامه و ردیف است که تنها نیاز به پیگیری مسئولان دارد.

وی در ادامه هدف از تشکیل این جلسه را دنبال کردن جذب اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: با جذب این مقدار اعتبار که دور از ذهن نیست به اهداف خود در خصوص سرمایه‌گذاری دولت خواهیم رسید.

این مسئول وضعیت اعتبارات عمرانی استان را دارای سیر صعودی دانست و بیان کرد: در سال ۹۱ در جذب اعتبارات عمرانی لرستان دارای رتبه ۲۶ کشوری، سال ۹۲ دارای رتبه ۲۱ کشوری، سال ۹۳ دارای رتبه ۲۰ و در سال ۹۴ رتبه ۱۱ کشوری را کسب کرده‌ایم.

بازوند اعتبارات جاری در سال ۹۱ را دارای رتبه ۱۷ کشوری، سال ۹۲ را دارای رتبه ۲۱، سال ۹۳ را دارای رتبه ۱۰ و سال ۹۴ در بحث حقوق لرستان را دارای رتبه یک کشوری دانست.

استاندار لرستان در پایان تاکید کرد: این آمار نشان‌دهنده رشد اعتبارات در استان علی‌رغم تنگناهای موجود است.

بازوند از معرفی و تقدیر از مدیران موفق این استان در اخذ اعتبارات خبر داد و افزود: در این راستا رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان لیست میزان اعتبارات اخذ شده در قالب بودجه ردیف‌های شناور و متفرقه که طی هشت ماه امسال اخذ شده را احصا کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه همچنین برنامه ما در بحث اخذ اعتبارات متفرقه و شناور ۵۰۰ میلیارد تومان است گفت: سرمایه گذاری مطلوبی از سوی دولت در استان صورت گرفته و رونق سرمایه گذاری در استان نیز از سوی بخش خصوصی بستگی به کسب و کار این بخش دارد.

کد خبر : ۳۲۵۷۸۱