خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

کمبود بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به کمبود بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در استان زنجان تصریح کرد: با همکاری وزارت بهداشت و درمان در آینده نزدیک شاهد رفع این مشکلات در استان خواهیم بود.

علیرضا بیگلری، در گفت‌و‌گو خبرنگار  ایلنا در زنجان، با اشاره به برگزاری تور خبری برای بازدید خبرنگاران استان زنجان از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: اجرای طرح تحول سلامت در راستای اجرای برنامه‌ها و اقدامات خدماتی بهداشتی توام با اجرای برنامه‌های ارتقائی در این حوزه برای مردم جامعه با هدف اجرای برنامه‌هایی خدماتی بیش از پیش در جامعه حائز اهمیت بوده است.

بیگلری، با بیان اینکه فراهم کردن زمینه خدمات بهداشتی وخدمات درمانی با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جریان این مهم بوده است، افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه به مردم نیز جزو برنامه‌ها بوده است.

بیگلری، با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت، درمان، سلامت و پرداختن به موقع به مشکلات برای رفع نیازمندیهای مردم در حوزه‌های سلامت را در جامعه به صورت کاملا برنامه ریزی شده، دانست و اظهارداشت: طرح تحول سلامت در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی و رفع مشکلات پزشکان و ورود تجهیزات و امکانات در کنار اجرای برنامه‌های هدفگذاری شده در این طرح تحول حائز اهمیت بوده است.

بیگلری، در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی جامعه را در این حوزه را تامین اعتبارات عنوان کرد و گفت: خدمات بهداشتی درمانی اولیه در شهر‌ها و شهرستان‌ها ی استان را احصاء کردیم و در صدد برطرف کردن این مسائل هستیم.

این مقام مسئول در استان زنجان، تامین اعتبارات دراین راستا را کوچک‌ترین انتظار در حوزه خدمات بهداشتی درمانی بیان کرد وگفت: خدمات، ارتقاء و ارائه خدمات مطلوب را در این مدت کوتاه را حائز اهمیت بوده است.

بیگلری، با بیان اینکه اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت بعنوان افتخاری برای کشور در این دوره بوده وگفت: اجرالی این برنامه باعث ارائه خدمات بیش از پیش توام با رضایتمندی مردم شده است.

وی، همچنین با اشاره به رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در حوزه‌های گوناگون، اظهار داشت: با وجود اجرای مطلوب برنامه‌ها و جلو بودن از برنامه‌های این طرح در راستای تحقق برنامه‌ها در استان، هنور از برنامه‌ها و تحقق هدف در این زمینه فاصله داریم و نیازمند پشتیبانی و حمایت از طرف مسئولین برای جلب رضایتمندی مردم جامعه هستیم.

بیگلری، با تاکید بر مسئولین برای اتخاذ تدابیر برای پیشرفت بیش از پیش در حوزه بهداشت و درمان مردم جامعه، افزود: رشد و توسعه در حوزه خدمات بهداشتی حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با بیان اینکه اقدامات موثر و مطلوب در این راستا در استان زنجان را داشتیم اضافه کرد: در روزهای آینده شاهد وضعیت و اخبار بهتری در این حوزه در کشور و استان خواهیم بود.

وی، مدیریت در عرصه‌های خدامات بهداشتی و درمانی استان زنجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان جزو دانشگاههای بر‌تر و دارای رتبه در حوزه‌های مختلف در شاخص‌هایی نظیر صیانت از حقوق شهروندی، حجاب و عفاف وشاخصهای عمومی عملکرد در رتبه بندیهای استانی و کشوری بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، اقدامات و خدمات بهداشتی و درمانی را بعنوان افتخاری مهم در این حوزه برشمرد و گفت: در صدد رفع کمبودهایی در زمینه افزایش تختهای بیمارستانی و رفع مشکلات پرستاران در استان هستیم.

کد خبر : ۳۲۵۶۵۷