خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ساری

بسیج هرگز به دشمنان اجازه دخالت در سرنوشت کشور را نمی‌دهد

فرمانده سپاه ساری گفت: بسیج دشمن‌شناس خوبی است و هرگز اجازه نخواهد داد تا دشمنان در سرنوشت و اقتصاد کشورمان دخالت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی خادم در دیدار بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت ساری با آیت الله طبرسی ضمن تبریک هفته بسیج به نقش بی‌بدیل بسیج در اقتدار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج میراث گرانبهای امام راحل است که با فرمان ایشان برای حفظ نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه شش عامل در شکل بسیج نقش داشت به عزم امام (ره) و اراده خلل ناپذیر ایشان برای شکل گیری این نیروی مقتدر در کشور تاکید کرد و افزود: وجود احزاب و گروهای فردی و ملی و داعیه حمایت از خلق می‌رفت تا خطرات جدی را برای نظام اسلامی به وجود آورد و همچنین تهدیدات نظامی آمریکا بخصوص بعد از تسخیر لانه جاسوسی و نهادهای مردمی که شکل گرفت که وظیفه جهاد را همگانی نمی‌دیدند لذا امام فرمان به تشکیل ارتش بیست میلیونی و بسیج را در کشور داد.

فرمانده سپاه ساری افزود: بسیج یادگار بنیادگذار جمهوری اسلامی ایران است که بنا به فرمان ایشان در سال ۱۳۵۸ با عنوان بسیج مستضعفین تشکیل شد و ثمرات درخشانی را در هشت سال دفاع مقدس، سطوح سازندگی و مقابله با تهاجم فرهنگی بر جای گذاشت.

 خادم گفت: تجلی مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی و نوپای ما بخشی از علت‌هایی بود که این شجره طیبه شکل گرفت که بعد از جنگ و دفاع مقدس بسیج به اوج مسیر تکوین و تکامل رسید.

وی با بیان اینکه عده‌ای جاهل بر این تصور بودند که فلسفه وجودی بسیجی در جنگ و جبهه است و بعد از آن ضرورتی بر آن نیست، افزود: رهبر انقلاب با درایت بر اینکه ممکن است تمهیدات داخلی و خارجی نظام اسلامی و کشور ما را تهدید کند با حمایت از این قشر عظیم مردمی بر استمرار آن قوت بخشید.

خادم به نقش پررنگ بسیج درکشور اشاره کرد و گفت: بازدارندگی بسیج، نقش‌های دفاعی و نظامی و شکل گیری گردان بیت المقدس حوزه محور و همچنین گردان عاشورای پایگاه محور در راستای مرزهای جهادی الهی و سخت افزاری از جمله نقش‌های بسیج در کشور است.

وی ادامه داد: بسیج در جامعه با ایفای نقش‌های سیاسی علمی فرهنگی و با تولید نرم افزار و سخت افزار توانست بر اقتدار ایران اسلامی افزوده و بازوی پرتوان جمهوری اسلامی شود.

فرمانده سپاه ساری افزود: بسیج را قدرتی توانا برای تحقق اهداف اصیل و نوین ایران اسلامی می‌توان نام برد که در شرایط و مقتضیات زمان ایفاگر نقش‌های مختلف در جامعه است.

خادم با اعلام اینکه امسال بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه بسیج اختصاص یاقت و موجب ایجاد ۲۵۳ شغل شده است، گفت: ۲۴۰ برنامه با ۲۲ عنوان امسال در هفته بسیج در سطح شهرستان اجرا شد.

فرمانده سپاه ساری عطر افشانی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، دیدار با ولی فقیه در مازندرا ن، افتتاح چند پایگاه مقاومت، نمایش خطبه خوانی را از جمله عناوین برنامه‌ای اجرا شده در سال جاری عنوان کرد.

وی افزود: بسیج دشمن‌شناس خوبی است و هرگز اجازه نخواهد داد تا دشمنان در سرنوشت و اقتصاد کشورمان دخالت کنند.

خادم با بیان اینکه بسیج خیال خام دشمن را می‌شناسدافزود: بسیج با معرفت، حیات دشمن را برای آنان غروب خواهد کرد.

کد خبر : ۳۲۵۳۴۱