خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد

اجرای طرح کنترل ترافیک لامرد مستلزم گام‌های استوار مسئولان

ترافیک مربوط به یک دستگاه نیست بلکه با جان و آسایش تمامی مردم سر و کار دارد و در کنار فرهنگ و حوزه های دیگر باید اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص داده شود و حال که شهر لامرد در حال توسعه است باید اعضای شورای ترافیک گامی استوار در حل این معضل بردارند و هرچه سریعتر طرح کنترل ترافیک لامرد را به تایید شورای ترافیک استان رسانده و اجرا کنند.

چندسالی می گذرد اما طرح ترافیک لامرد که راهکارهایی مشخص دارد برای کنترل آن هیچ اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد و دلیل عدم اجرای این طرح را می توان در دو محور جستجو کرد که یا اعتباری برای طرح کنترل ترافیک اختصاص داده نمی‌شود و یا اقداماتی اساسی از سوی اعضای شورای ترافیک صورت نمی‌گیرد؟

اگر علل تصادفاتی که امروز جان جوانان و عزیزان ما را می گیرد و خانواده هایی را داغدار می کند را  70 درصد ناشی از سهل انگاری رانندگان ، عدم رعایت سرعت مطمئنه و عدم رعایت قوانین راهنمایی بدانیم نیز 30 درصد این تصادفات به جاده ها و به موضوع مهم ترافیک بر می گردد.

ترافیک لامرد سالهاست که رها شده و اما نمی دانیم که شورای ترافیک لامرد چقدر مصمم به اجرای طرح کنترل ترافیک است و آیا کار شورای ترافیک لامرد فقط تصویب سرعت گیرها و تجویز راهکارهای مُسکن است یا درمان کامل؟

نصب تجهیزات الکترونیک و سرعت گیرها، احداث مسیرهای جایگزین در شهر، یکطرفه شدن خیابان‌ها و بستن کوچه ها راهکارهایی است که رئیس راهنمایی رانندگی لامرد برای کنترل ترافیک شهری لامرد پیشنهاد می کند.

مجاب در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از لامرد ، گفت: بیشترین نقاط ترافیکی در شهر لامرد مربوط به خیابان‌های 22 بهمن و 15 خرداد می‌شود و بیشترین عبور و مرور وسائل نقلیه از بلوار های شهید نعیمی و شهید مطهری است.

وی درخصوص عبور و مرور بلوار شهید مطهری، افزود: بیشترین عبور و مرور بر روی بلوار شهید مطهری بدلیل اینکه شهروندان در ایام هفته و به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه برای خرید به منطقه تجاری دهشیخ درحال حرکت هستند.

رئیس راهنمایی و رانندگی لامرد اضافه کرد: کنترل ترافیکی مسیر بلوار شهید مطهری به سمت دهشیخ را در روزهای پنجشنبه و جمعه زیادتر کردیم اما با عدم حضور پلیس دیگر هیچ کنترلی وجود ندارد.

وی گفت: مکاتبات لازم در فروردین امسال  برای نصب سرعت گیر و دوربین‌های مداربسته و همچنین ارائه راهکارهای لازم برای کنترل سرعت و ترافیک با فرمانداری و شهرداری انجام شده است.

راهی جز یک طرفه شدن خیابان های 22بهمن و 15 خرداد نداریم

رئیس راهنمایی و رانندگی لامرد با اشاره به ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغیه سال 90 ، افزود: نصب تجهیزات الکترونیکی در شهر لامرد برعهده شهرداری و در خارج از محدوده شهر برعهده اداره راه و شهرسازی است.

مجاب ادامه داد: خیابان های 22 بهمن و 15 خرداد باید یکطرفه شود و راهی جز این برای حل ترافیک وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا نمی توان با احداث پارکینگ، مشکل ترافیک را حل کرد، گفت: احداث هر نوع پارکینگی با ظرفیتی بالا هم فقط یک مُسکن است و متاسفانه هیچ کس برای دو دقیقه وسیله خود را به پارکینگ نمی‌برد و باز هم همین ترافیک را خواهیم داشت.

رئیس راهنمایی رانندگی لامرد تصریح کرد: برای کاهش ترافیک علاوه بر یکطرفه شدن بایستی کوچه های زیر 6 متر بسته شوند.

این افسر ترافیک اظهار کرد: با اجرای این طرح علاوه برکاهش ترافیک نیز تصادفات و خطرات کاهش می‌یابد.

مجاب با بیان اینکه شهردار لامرد دید مثبتی در اجرای طرح ها داشته است ، گفت: یکی از کارهایی که می‌توان ترافیک بلوار شهید مطهری را کاهش داد نیز اجرای میدانی جدید در فاصله بین میدان خلیج فارس و میدان شهداست.

رئیس راهنمایی رانندگی لامرد، اجرای پروژه امتداد بلوار معلم را پروژه ای موثر در کاهش ترافیک بلوار شهید مطهری دانست و بیان کرد: هرچه بتوانیم مسیر جایگزین برای بلوار شهید مطهری پیدا کنیم، ترافیک در شهر و به خصوص در این بلوار کاهش پیدا خواهد کرد.

این افسر ترافیک ادامه داد: ارتقاء فرهنگ ترافیک با برگزاری کلاسهای ترافیکی و برنامه های آموزشی در مدارس توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه آموزش فرهنگ ترافیک در مدت طولانی کارساز خواهد بود، گفت: علاوه بر اجرای پروژه امتداد بلوار معلم نیز اتصال میدان مادر به بیت العباس هم که در طرح تفضیلی آمده است بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

باید رضایت بازاریان جذب شود

حمید رئیسی در پاسخ به اینکه آیا اصناف با طرح یکطرفه شدن خیابان های 15 خرداد و 22 بهمن موافق هستند،گفت: باید رضایت بازاریان جذب شود و به طوریکه به فروش بازاریان لطمه‌ای وارد نشود نیز ما از اجرای این طرح استقبال خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف لامرد اضافه کرد: بایستی پارکینگ هایی در کنار اجرای این طرح احداث شوند تا وسائل نقلیه سرگردان نباشند.

ترافیک مربوط به یک دستگاه نیست بلکه با جان و آسایش تمامی مردم سر و کار دارد و در کنار فرهنگ و حوزه های دیگر باید اعتبارات ویژه‌ای به آن اختصاص داده شود و حال که شهر لامرد در حال توسعه است باید اعضای شورای ترافیک گامی استوار در حل این معضل بردارند و هرچه سریعتر طرح کنترل ترافیک لامرد را به تایید شورای ترافیک استان رسانده و اجرا نمایند.

گزارش: مرتضی عبداله زاده

کد خبر : ۳۲۵۲۸۳