خبرگزاری کار ایران

انتقاد حضرتی از بهره‌برداری سیاسی از موضوع اعتبارات دریاچه‌ارومیه در تریبون‌ها

ناصر حضرتی گفت: اعتبارات به پروژه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه‌ارومیه تخصیص یافته و مسلماً هیچ‌گونه سوءاستفاده یا تخلفی نمی‌تواند در مراحل تخصیص اعتبارات صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌غربی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان‌ارومیه اظهار داشت: حفاظت از منابع آب در دنیای امروز از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه، ضرورت حفاظت از منابع آبی بیش از پیش در استان احساس می‌شود.

ناصر حضرتی موضوع دریاچه ارومیه را در صدر مسائل مورد توجه استان معرفی کرده و افزود: با توجه به اهمیت وضعیت دریاچه ارومیه، پروژه های آبی در بخش اعتبارات، از اولویت خاصی برخوردار شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی، باید ضمن حفاظت از قابلیت‌های کشاورزی آذربایجان غربی، ساختارهای اقتصادی استان نیز تغییر داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه ۹۰ درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، تصریح کرد: بخش کشاورزی استان ۲۷ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده ولی فقط ۱۹ درصد در تولید ثروت آذربایجان‌غربی نقش دارد.

حضرتی با بیان مراحل تصویب و تخصیص اعتبار برای طرح‌های احیای دریاچه‌ارومیه، خاطرنشان ساخت: اعتبارات مصوب دریاچه‌ارومیه تنها مختص آذربایجان‌غربی نیست و به وزارتخانه‌ها و دو استان دیگر آذربایجان‌شرقی و کردستان نیز تعلق می‌یابد.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته، ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه‌ارومیه تصویب شد، افزود: از اعتبار مصوب، حدود ۱۵۳۰ میلیارد ریال مربوط به آذربایجان‌غربی بود که از این رقم نیز در نهایت ۶۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد: در سال‌جاری نیز از ۱۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب برای احیای دریاچه‌ارومیه، ۴۸۴۰ میلیارد ریال سهم آذربایجان‌غربی است که از این رقم نیز حدود ۱۵۵۰ میلیارد ریال(حدود ۳۰ درصد اعتبار اختصاص یافته به استان) تاکنون ابلاغ و تبدیل به نقدینگی شده است.

حضرتی در ادامه گفت: اعتبارات به پروژه‌های مصوب ستاد احیای دریاچه‌ارومیه تخصیص یافته و مسلماً هیچ‌گونه سوءاستفاده یا تخلفی نمی‌تواند در مراحل تخصیص اعتبارات صورت پذیرد.

وی با انتقاد از بهره‌برداری سیاسی از موضوع اعتبارات دریاچه‌ارومیه در تریبون‌های مختلف تاکید کرد: بنده اطمینان می‌دهم حتی یک‌ریال نیز خارج از سیستم قانونی و دولتی، مصوب و تخصیص نیافته و نخواهد یافت.

کد خبر : ۳۲۴۹۷۸