خبرگزاری کار ایران

عضو حزب اعتدال و توسعه:

جاماندگان از دولت یازدهم ابزار دست مخالفان شده‌اند

یک عضو حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: افرادی که پس از دو سال نتوانسته‌اند همچون روال سابق سهمی از دولت مستقر به دست آورند، خود را همچون یک ابزار در اختیار مخالفان دولت قرار داده‌اند.

امیر افسر دیر عضو حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر این مهم که تن دادن به رقابت سالم سیاسی، پیش‌نیاز برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی در اسفندماه سال جاری است، از کنشگران سیاسی خواست در آستانه انتخابات اسفندماه و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری، سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام‌گذاری شده، جانب عدالت و انصاف را در ابراز نظر‌ها و مواضع خود رعایت کنند.

دبیر شورای حزب اعتدال‌وتوسعه استان سمنان افزود: اخیرا یکی از رسانه‌های مخالف دولت، اظهاراتی منتسب به یکی از نمایندگان پیشین مجلس منتشر کرده که در آن مواردی خلاف واقع و بدون پشتوانه، علیه دولت تدبیر و امید، حزب اعتدال و توسعه و دبیرکل آن مطرح شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تکذیب اظهارات منتسب شده، از سوی فرد مصاحبه شونده، گفت: در اینکه اقبال عمومی نسبت به دولت تدبیر و امید و حزب اعتدال و توسعه رو به تزاید است شکی نیست، اما این بدان معنا نیست کسانی بخواهند تشکل‌ها یا کانون‌هایی یک‌شبه و محفلی با بهره‌گیری از واژگانی مانند تدبیر و توسعه بسازند و انتظار سهم‌خواهی از دولت یا رای‌آوری در انتخابات آتی را داشته باشند.

به گفته دبیر اعتدال و توسعه شاخه استان سمنان، کارنامه ۱۶ ساله حزب اعتدال و توسعه به عنوان جریان سوم و حرکتی مستقل در سپهر سیاسی اجتماعی ایران بر همگان روشن است. این حزب در طول این سال‌ها به یاری تشکیلات منسجم و فراگیر خود در اقصی نقاط ایران، در بیش از ۱۰ انتخابات حضوری فعال داشته که انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ و دعوت از روحانی برای کاندیداتوری در انتخابات که به پیروزی گفتمان برآمده از این فکر انجامید، نقطه عطف حیات سیاسی حزب اعتدال و توسعه بوده است.

افسردیر ادامه داد: طبعا از مجاهدان شنبه که با مطامعی خاص چند هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری به جریان خروشانِ حرکت اجتماعی و حماسه سال ۹۲ پیوستند انتظار نداریم اطلاعی از پیشنیه احزاب ریشه‌داری همچون اعتدال و توسعه داشته باشند. اما این دسته از افراد، حال که پس از دو سال نتوانسته‌اند همچون روال سابق، سهمی از دولت مستقر به دست آورند، خود را همچون یک ابزار در اختیار مخالفان دولت قرار داده‌اند.

این فعال سیاسی تاکید کرد که در ادبیات و مشی حزب اعتدال و توسعه، ابهام‌آفرینی، ایراد اتهام و دروغ، امری مضموم و نکوهیده است. با این حال تجربه‌های نه‌چندان دور در فضای سیاسی ایران نشان داده است آنانکه ابهام‌آفرینی و ایراد تهمت را وسیله‌ای برای مطامع زودگذر خود می‌دانند، خود نیز دیر یا زود گرفتار ابهام‌آفرینی دیگران خواهند شد.

کد خبر : ۳۲۴۸۸۱