خبرگزاری کار ایران

در پنجمین شورای فنی استان مطرح شد

لزوم بکارگیری نیروهای آموزش دیده در ساخت‌وساز و شیوه‌های نوین در این صنعت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر لزوم بکارگیری نیروهای آموزش دیده در امر ساخت و ساز و همچنین شیوه‌های نوین در این صنعت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، هیربد معصومی، در پنجمین نشست شورای فنی استان البرز که به ریاست استاندار و با حضور مدیران استان در شهرستان اشتهارد برگزار می‌شد، با تأکید بر ضرورت بکارگیری مولفه‌های صنعت در پروژه‌های ساختمانی، گفت: با روش‌های قدیمی نمی‌توان تحولی در بنیاد ساخت و ساز ایجاد کرد بلکه با تدبیر و روش‌های جدیدی که در عرصه صنعت ساخت و ساز وجود دارد، می‌توان در مسیر تغییرات جدید با رویکرد تحکیم سازه‌ها گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی از کارگران دارای گواهینامه استفاده شود و این شیوه به شهرداری‌ها نیز تسری یابد، اظهار کرد: در ارتقاء کیفیت ساخت، وجود تکنسین حرفه‌ای یکی از خلاء‌های موجود در این حوزه است.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز در حوزه فنی و مهندسی مشکلی وجود ندارد، بلکه کمبود تکنسین یکی از موانع موجود به شمار می‌رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای، الزام شود تا در تکمیل پروژه‌های عمرانی افراد آموزش دیده بکار گرفته شوند و کادر ساخت و ساز‌ها دارای پروانه آموزش استفاده شود.

وی در ادامه با مهم عنوان کردن نوع استفاده از مصالح، در تحکیم سازه‌های ساختمانی بر لزم رعایت استانداردهای کنترلی در بتن ریزی و همچنین عدم استفاده از بتن‌های دستس در سازه‌های ساختمانی تاکید کرد.

معاون استاندار البرز در پایان، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴، دستگاه‌ها باید تغییر مسیر دهند و با شدت گرفتن نظارت‌های شورای فنی، کلیه کم کاری‌ها به دستگاه‌های نظارتی اعلام خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۴۷۶۵