خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور خبرداد

تشکیل شورای عالی تملک در کشور

معاون حقوقی رئیس جمهور از تشکیل شورای عالی تملک در کشور خبر داد و گفت: برای این مهم جلسات مهم تخصصی و کارشناسی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر ، الهام‌ امین‌زاده در نشست هم‌اندیشی شورای هماهنگی امورحقوقی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با گرامیداشت هفته بسیج و اربعین حسینی با بیان اینکه 12 آذر روز قانون اساسی است اظهار داشت: ما مکلف به قانون هستیم چراکه قوه مجریه متولی اجرای قانون است.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی در کشور و استان‌ها تشکیل شده است و این شورا رسالت مهمی در ارتقا نقش تببین امور حقوقی در دستگاه‌های اجرایی دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: ابزار اداره کشور در توجه به امور حقوقی عمومی است چراکه اگر حقوق دانان در دستگاه اجرایی با اطلاعات کافی و تعهد عمل کنند  نشان از کارآمدی نظام است.

امین‌زاده با اشاره به ایجاد کمیسیون مستند‌سازی  امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی گفت: این کمیسیون اکنون در استان بوشهر تشکیل شده که نقش مهمی در رفع اختلافات حقوقی  دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ماده 67 اتاق بازرگانی بیان کرد: این کمیته برای رفع مشکلات قوانینی که در کسب و کار مزاحمت ایجاد می‌کنند تشکیل شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر حذف قوانین مزاحم در اجرایی اقتصاد مقاومتی افزود: برای تسریع اجرای اقتصاد مقاومتی، فراهم شدن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و رفع قوانین دست و پاگیر اداری قوانین مزاحم در اجرای اقتصاد مقاومتی حذف می‌شود.

امین‌زاده تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی اگر قوانین مزاحمی در حوزه کسب و کار سراغ دارند به معاونت حقوقی رئیس جمهور معرفی کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه مستند سازی اموال دولتی مشکلات را برطرف می‌کند خاطر نشان کرد: دراین حوزه وجود نقشه املاک و استفاده از حقوق‌دانان مجرب امری ضروری است.

امین‌زاده با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی ملکی به مستند سازی کمک می‌کند گفت: بانک اطلاعاتی ملکی در استان بوشهر پس از مستند سازی اموال راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدام های مهم این معاونت راه اندازی سامانه جامع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی است که در این سامانه همه 11 هزار قانون موجود در قالب 50 کد در قالب قانون جامع تدوین شده است و بر اساس آن به راحتی می‌توان به قانون مورد نظر دست یافت.

معاون حقوقی رئیس جمهور از تشکیل شورای عالی تملک در کشور خبر داد و گفت: برای این مهم جلسات مهم تخصصی و کارشناسی تشکیل شده است.

امین‌زاده با تاکید بر راه‌اندازی شورای حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: برای تسریع در حل مشکلات و اختلافات دستگا‌های اجرایی شورای حل اختلاف دستگاه‌ها که تعطیل شده مجددا راه‌اندازی می‌شود.

وی بااشاره به اینکه شرکت‌ها باید نسبت به مسئولیت اجتماعی نقش آفرینی کنند گفت: رسالت مهم شرکت‌های دولتی و خصوصی نسبت به مسئولیت اجتماعی باید ارتقا یابد و به این مهم توجه کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جشنواره شهید بهشتی ویژه حقوق‌دانان گفت: جشنواره شهید بهشتی برای ارائه نشان علمی و ملی به استادان حقوق 12 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نشان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اهدا می‌شود، افزود: از شش نفر برگزیده به سه نفر نشان اهدا می‌شود.

کد خبر : ۳۲۴۵۴۱