خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای لرستان خبر داد

پرداخت تسهیلات به ۳۴ طرح فنی و حرفه‌ای در لرستان

فخرالدین رحمانی گفت: تسهیلات به ۳۴ طرح اشتغال در زمینه فنی و حرفه‌ای در لرستان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگارایلنا در خرم آباد، مدیر کل فنی و حرفه‌ای لرستان در جمع خبرنگاران از تهیه طرح پیشنهادی ایجاد ۷۴ حرفه با توجه به آمایش سرزمینی و نیازسنجی آموزشی استان خبرداد و گفت: برای اولین بار در کشور و آسیا ایجاد کارگاه «ITS PLC» در راستای شغل‌های جدید و پایدار در لرستان عملیاتی شد.

 مدیر کل فنی و حرفه ای استان با اشاره به واگذاری کارگاه های اشتغال محور و حمایت از شرکت‌های پشتیبان و کارآفرین در سطح استان، افزود: باز پس گیری اماکن در تصرف سایر دستگاهها، برگزاری دوره رفتار سازمانی برای کارکنان اداره کل و سایر ادارات، ساماندهی، ارتقا، به روزرسانی و خرید تجهیزات کارگاهی از جمله اقدامات صورت گرفته در لرستان است.

 وی از ایجاد مرکز کمپلکس فارم در لرستان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: افتتاح سه مرکزآموزش فنی و حرفه ای در هفته دولت با استفاده منابع انسانی موجود، افتتاح مرکزآموزش فنی و حرفه ای شماره ۲۰ و افتتاح چهار کارگاه بازارمحور در دهه فجر بدون هزینه و با استفاده منابع انسانی موجود از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی عقد ۴۵ تفاهمنامه همکاری با سایر دستگاه‌ها و شرکت‌ها مانند پارک علم و فناوری وصندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد، بهزیستی و ...، تامین فضای فعالیت شرکت‌های پشتیبان مشاغل خانگی فرش و هفت شرکت دیگر با اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر، افزایش مراکز آموزشی و ارتقاء رتبه استان از ۳۰ کشوری به ۱۰ کشوری، حمایت از آموزشگاه‌های بخش خصوصی و جلو گیری از رکود آموزشی با تامین مکان برای آموزشگاه و ... را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر در استان عنوان کرد.

 رحمانی از پیگیری جذب اعتبارات عمرانی استانی و تجهیزات ملی برای لرستان گفت و اظهار کرد: در این راستا ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال طی سال گذشته و ۱۶ هزار میلیون ریال طی امسال اعتبار عمرانی و تخصیص تجهیزات داشته ایم.

رحمانی همچنین از تخصیص اعتبار صندوق کارآفرینی امید به کارآفرینان و طرح های اشتغال محور به تعداد ۳۴ طرح استان خبر داد و افزود: واگذاری خدمات آزمون به آموزشگاه های آزاد، عقد تفاهمنامه و قراردادهای آموزشی با اتحادیه های کارگران ساختمانی استان و ساماندهی آموزش و آزمون از کارگرانی که دارای شرایط لازم از جمله برنامه های دیگر این اداره کل بوده است.

کد خبر : ۳۲۴۰۶۷