خبرگزاری کار ایران

وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی در گچساران

نگذاشتیم املاک تامین اجتماعی را با قیمت پایین بفروشند

وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 90 درصد کارگران ما قرارداد موقت دارند/ می‌خواستند املاک تامین اجتماعی را با قیمت پایین بفروشند که که جلوی آن را گرفتیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی ربیعی که به مناسبت 29 آبان سال‌روز تصویب قانون کار در همایشی با عنوان بزرگ کارگری به شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، اظهارکرد: متاسفم که بگویم 90 درصد کارگران ما قرارداد موقت دارند.

وی گفت: به کارگران قول می‌دهم که تمام تلاش خود را برای اصلاح این وضعیت و مقابله با ناامنی شغلی کارگران بکار گیرم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه من وزیر بیکاران هستم، ادامه داد: تلاش‌های مستمر و متعددی را برای ایجاد فرصت‌های شغلی با همراهی " تاجگردون" رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بکار بسته و خواهیم بست.

ربیعی افزود: نه امام راحل، نه رهبری انقلاب و نه رئیس جمهور هیچ تابلویی از توسعه را که عده‌ای مانند کارگران بخواهند در آن " له " شوند را قبول نداشته و ندارند و همواره بر احترام گذاشتن به قدر و منزلت کارگران تاکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه با همراهی " تاجگردون " رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بحث امنیت شغلی و یکسان‌سازی حقوق کارگران را با تمام توان دنبال خواهیم کرد، تصریح کرد: به هیچ کس اجازه نخواهیم داد یک ریال از تامین اجتماعی را که متعلق به کارگران است توسط کسان یا کسانی تضییع شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمای من کارگران هستند و ما در برابر کارفرمایان واقعی خود تن‌مان می لرزد و خود را خادم این عزیزان دانسته و معتقدیم که کارگران باید از ما خدمت بگیرند.

ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع " برجام " در حوزه اشتغال اشاره و یادآورشد: فضای ایجاد شده در زمینه " برجام " به خوبی بازگو نشده و معتقدیم مطلع‌ترین و آگاه‌ترین فرد در این زمینه و در حوزه اشتعال ، " دکتر تاجگردون " رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است.

ربیعی گفت: امروز ثبات و آرامش بی‌سابقه‌ای در کشور حکمفرما شده و بطور حتم موفقیت دولت موفقیت نظام را به دنبال خواهد داشت.

وی با این سخن که حرکت عقلایی در کشور ایجاد شده و باید مردم به آرامش کنونی کمک کنند، گفت: می‌خواستند املاک تامین اجتماعی را با قیمت پایین بفروشند که که جلوی آن را گرفتیم.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم اما فضا اینگونه بود و امروز تامین اجتماعی در خدمت کارگران است.

ربیعی با تاکید بر اینکه دریچه‌های سرمایه‌گذاری بعد از برجام در کشور درحال بازشدن است، اظهارکرد: دولت تدبیر و امید، رفاه را به عنوان صدقه قابل قبول نمی‌داند.

وی گفت: طرح بیمه سلامت یکی از نمونه کارهایی است که دولت تدبیر و امید آن را برای همه ابلاغ و اجرا کرد و بیش از شش میلیون کارگر به بیمه‌گذاران اضافه شد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اغلب این بیمه‌گذاران کارگران حاشیه‌نشین شهرها بودند زیراکه دولت از زندگی. رنج مردم، اطلاع دقیق دارد.

ربیعی گفت: دکتر روحانی رئیس جمهور خود روستازاده‌ای است که از وضع محرومان و مستضعفان اطلاع کامل دارند و مطمئن باشید که دولت در کنار شماست.

وی افزود: من خود روستازاده‌ای هستم که پدرم کارگر راه‌آهن بود و بافقر و بدبختی و درخانه کارگری درس خواندیم و به خوبی مشکلات کارگران را می دانیم.

وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: موسیقی خانه ما، " چک چک " قطره‌های بارانی بود که در ظرفهایی که مادرمان گذاشته بود زیر سقف تا آب باران ما راخیس نکند و پدرم نیز برای ما " لالایی " می‌خواند از نخوردن شام را فراموش کنیم و بخوابیم.

نماینده گچساران و باشت در مجلس نهم شورای اسلامی نیز در این آئین تاکید کرد هیچ چیزی را فراتر از قانون نمی‌داند.

غلامرضا تاجگردون گفت: چهار هزار کارگر نفت و گاز گچساران فعال هستند که متاسفانه به خاطر برخی قراردادها، حقوق آنها به نحو شایسته‌ای پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: تنها راه‌حل رفع مشکل در این زمینه تغییر در برخی از بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها است که امیدواریم با همراهی وزاری کار و نفت شاهد پرداخت حق و حقوق کارگران نفت و گاز گچساران باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی گفت: البته " مهندس زنگنه " وزیر نفت قول همکاری داده‌اند و امیدواریم به زودی شاهد رفع دغدغه‌های کارگران نفت و گاز گچساران باشیم.

تاجگردون افزود: از وزیر کار انتظار داریم با رونق سرمایه‌گذاری در کشور با استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه این وزارتخانه، سرمایه‌گذاری‌هایی در گچساران نیز صورت گیرد.

وی گفت: اگر مشکلات کنونی کارگران نفت و گاز گچساران براساس آئین نامه‌های کنونی حل نشود مجبوریم در مجلس شورای اسلامی به دنبال تغییر قوانین باهدف رفع مشکلات کنونی کارگران باشیم.

کد خبر : ۳۲۳۴۵۳