خبرگزاری کار ایران

عاصمی‌زاده در مراسم کتاب برای همه در اردبیل؛

کارکرد کتاب خوانده‌شدن است، نه قرار گرفتن در قفسه کتابخانه

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۲۶۰

آیین کتاب برای همه در کافه گالری بوم استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون امنیتی سیاسی و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیر عامل مجمع خیرین کتابخانه ساز، معاونین اداری مالی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا بایرامی نویسنده سرشناس اردبیلی در این برنامه حضور داشتند.      

طاهر شریفی معاون امنیتی و سیاسی استانداری اردبیل در سخنانی با اشاره به پیشینه کهن شهر اردبیل و با مروری بر بزرگان این شهر از برگزاری محفلی صمیمانه با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در یک کافه به عنوان یک پاتوق فرهنگی ابراز خرسندی کرد.

وی با اعلام این نکته که بیشتر شاهد چنین فضاهایی در تهران بوده‌ایم و کمتر در شهرستان‌ها چنین مراکزی وجود داشته‌اند از حرکت به سمت ایجاد مراکز فرهنگی سالم با کارکرد چندگانه استقبال کرد.

شریفی ابراز امیدواری کرد با برگزاری برنامه‌هایی از این دست بتوانیم شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی و حرکت به سمت تولید اندیشه در اردبیل باشیم.

محمدرضا بایرامی نویسنده نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسمی در زادگاهش گفت: اردبیل از دیرباز مهد هنردوستی بوده و با همین جمعیت اندک، ادیبان نام‌آوری به عرصه‌ فرهنگ ایران معرفی کرده است.

وی افزود: استعداد جوانان اردبیلی در این حوزه‌ها مثال‌زدنی است و با کمی خودباوری می‌توانند در قله‌های ادبیات ایران بدرخشند.

بایرامی در انتهای سخنان خود با اشاره به این‌که در نوشتن بسیاری از آثارش از آداب و سنن سرزمین مادری‌اش الهام گرفته، ادبیات‌کودک را سنگ بنای انواع ادبی دیگر و پایه و اساسی محکم برای رشد و توسعه فرهنگی دانست.

در این مراسم الیار عاصمی‌زاده با ارائه گزارشی از 7 ماه و 26 روز فعالیت مستمر تشکلی در شهر اردبیل با محوریت آسیب‌های اجتماعی و با تمرکز بر محیط زیست گفت: هدف از برگزاری این برنامه جلب توجه افکار عمومی به این نکته بود که کارکرد کتاب خوانده‌شدن است، نه قرار گرفتن در قفسه کتابخانه و بهتر است به جای ساختن کتابخانه‌های زیبا به فکر جا گذاشتن کتاب‌های‌مان بعد از خواندن آن باشیم.

این برنامه در شرایطی برگزار شد که حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در یک محفل صمیمی فرهنگی از نکات‌جالب توجه آن بود. همچنین میهمان ویژه این آیین محمدرضا بایرامی نویسنده سرشناس اردبیلی بود که به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل به سر می‌برد.

مراسم کتاب برای همه به همت اتاق فکر محیط زیستی استان‌اردبیل و با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، شهرداری‌اردبیل، اداره کل کتابخوانه‌های عمومی استان اردبیل، مجمع خیرین کتابخوانه ساز استان اردبیل، کافه گالری بوم برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز