خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین

۲۵ کانکس سرویس بهداشتی در شهر قزوین نصب می‌شود

شهردار قزوین از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به روش BOT برای استقرار ۲۵ کانکس سرویس بهداشتی در ۲۵ نقطه پرتردد خبر داد.

مسعود نصرتی در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: شهرداری قزوین به دلیل مشکلات تملک زمین جهت احداث سرویس بهداشتی از ورود بخش خصوصی به روش BOT استفاده کرده است.

این مقام مسوول بیان کرد: در مرحله اول اجرای این قرارداد روز پنج شنبه ۲۸ آبان روز جهانی توالت، سه کانکس در سه نقطه از شهر قزوین نصب خواهد شد.

وی گفت: در مرحله اول سه کانکس در روبروی بیمارستان ولایت در شهرک می‌نودر، پائین‌تر از دانشگاه غزالی در شهرک می‌نودر و روبروی میدان تهران قدیم نصب خواهد شد.

نصرتی اظهار کرد: همه هماهنگی‌های لازم قبل از نصب کانکس‌ها بر عهده شهرداری قزوین است و هزینه‌های نصب و مدیریت این کانکس‌ها بر عهده بخش خصوصی می‌باشد.

وی توضیح داد: قراردادهای بی. او. تی (B. O. T) یا ساخت، بهره‌برداری و انتقال (واگذاری) به قراردادهایی گفته می‌شود که در آن شرکت یا شرکتهایی در قبال امتیازاتی، اقدام به اجرای پروژه‌های سنگین (به لحاظ مالی) کرده و بعد از مدت محدودی از پروژه اجرا شده، منتفع گردیده و سپس پروژه یعنی مستحدثات را به طوریکه امکان فعالیت کامل را داشته باشد، بلاعوض به طرف دیگر که - عموما دولت‌ها یا شرکت‌های وابسته به دولت می‌باشند - انتقال می‌دهند.

کد خبر : ۳۲۲۷۴۸