خبرگزاری کار ایران

دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی

شیوه معرفی جذابیت‌های گردشگری نیازمند مدیریتی هوشمندانه است

دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی گفت: اکنون شیوه معرفی جذابیت‌های گردشگری و تاریخی به گردشگران نیازمند مدیریتی بسیار دقیق و هوشمندانه است.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، محمد خدادادی درنشست با شهردارکاشان گفت: علاوه بر اجرای برنامه‌های متناسب با جذب گردشگران، برگزاری نشست‌ها و همایشها نیز خارج از فضای هتلها در فضاهای متناسب با هنر و فرهنگ ایرانی موضوعی‌ست که می‌تواند مدنظر برگزارکنندگان و مجریان آن قرار گیرد.

دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی با تاکید بر اینکه تبلیغات خوب و جذاب نیز خود یک هنر در زمان کنونی و رقابت با سایر جاذبه‌های گردشگری دنیا است گفت: زمانی‌که گردشگر خارجی در فضای سنتی خانه‌های تاریخی با آن معماری زیبا و اصیل قرار می‌گیرد و حتی اقامت در آن دارد بسیار برایش خاطره‌انگیز و جذاب و فراموش ناشدنی است.

خدادادی ایده جالب و خوب افتتاح دبیرخانه "خانه" مجمع جهانی شهرهای اسلامی در فضای سنتی و اصیل خانه تاریخی آل یاسین کاشان را تاکید کرد و گفت: کاشان داشته‌های بسیاری برای کار دارد که نیازمند تدابیر مبتکرانه و خلاقانه در معرفی و شناسایی هر چه بهتر و بیشتر افزایش جذب گردشگر است.

وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت جذب بالای توریست را دارد گفت:متاسفانه تبلیغات منفی علیه ایران تاثیر مستقیم در حضور گردشگران داشته است اما زمانی‌که آنها خودشان در ایران حضور پیدا می‌کنند و وضعیت مطلوب و شرایطی عکس مطالب تبلیغ شده را می‌بینند به امنیت خاطر و آرامش می‌رسند.

شهردار کاشان نیز در ادامه افزایش گردشگران خارجی را خاطرنشان کرد و گفت:این شهرستان پتانسیل بالایی در جذب گردشگر به ویژه خانه‌های تاریخی با معماری سنتی چشم نواز‌ترین و مهندسی‌ترین خانه‌های جهان را دارد.

سید محمد ناظم رضوی هدف از این نشست را افزایش تعاملات و مناسبات دوجانبه بین شهرداری کاشان و مجمع شهرداران آسیایی اعلام کرد و افزود: بازدید از اماکن و خانه‌های تاریخی کاشان، نشست با شهرداران منطقه فرهنگی تاریخی با موضوع تقویت و توسعه دیپلماسی شهری از جمله برنامه‌های حضور دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی در این شهرستان است.

لازم به ذکر است نشست شهردار کاشان با دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی درباره افزایش تجارب گردشگری با موضوع هنر تبلیغات و مدیریت خلاق و ابتکاری در معرفی جاذبه های تاریخی برگزار شد.

کد خبر : ۳۲۱۲۰۱