خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایلنا

اولین زندان مرکزی کهگیلویه افتتاح شد

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح فاز اول زندان مرکزی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و جابجایی زندانیان آن به اولین زندان رسمی این شهرستان خبرداد.

علی‌عباس فلاحتی‌مطلق چهارشنبه در حاشیه جابجایی زندانیان شهرستان کهگیلویه به زندان مرکزی دهدشت که اولین زندان رسمی این شهرستان محسوب می‌شود به ایلنا گفت: فاز اول زندان مرکزی شهرستان کهگیلویه در یک‌ساله اخیر با تلاش‌های بی‌وقفه بالاخره به بهره‌برداری رسید.

وی اعتبار هزینه‌شده تا زمان بهره‌برداری فاز اول زندان‌مرکزی کهگیلویه را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: برای تکمیل و بهره‌برداری نهایی از این زندان نیاز به ۲۵ میلیارد ریال دیگر است.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه برخی از زندانیان شهرستان کهگیلویه در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد زندانی بودند که برای ملاقات و یا پیگیری امور مرتبط با آن‌ها، خانواده‌هایشان با مشکلاتی فراوانی روبرو بودند.

فلاحتی‌مطلق افزود: با بهره‌برداری از فاز اول زندان مرکزی دهدشت امکان انتقال زندانیان شهرستان کهگیلویه از زندان‌های استان و حتی زندان‌های بیرون از استان فراهم شده است.

وی زیربنای فاز زندان مرکزی دهدشت شهرستان کهگیلویه را حدود ۸ هزار مترمربع ذکر و گفت: کار انتقال زندانیان این شهرستان از شهرستان‌های بویراحمد و گچساران در آینده نزدیک شروع می‌شود.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: از خانواده‌های زندانیان بیرون از استان می‌خواهیم پیگیر انتقال زندانیان خود به زندان مرکزی دهدشت باشند و آمادگی پذیرش آنان وجود دارد.

فلاحتی‌مطلق، ظرفیت اسمی زندان مرکزی دهدشت را ۳۵۰ زندانی دانست و یادآورشد: هیچ مشکلی برای پذیرش و نگهداری زندانیان این شهرستان در زندان مرکزی دهدشت وجود ندارد.

وی با اظهار خوشحالی خود از اینکه مشکلات خانواده‌های زندانیان شهرستان کهگیلویه که سال‌هاست منتظر بهره‌برداری از زندان مرکزی این شهرستان بوده‌اند، ادامه داد: با بهره‌برداری از فاز اول این زندان، بخش عمده‌ای از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان رفع می‌شود.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون اصلاح و تربیت مجرمین زیر ۱۸ سال و بند نسوان (زنان) فقط باید در مراکز استان‌ها باشد و انتقال آنان به شهرستان‌ها می‌سر نیست.

فلاحتی مطلق افزود: زندان قبلی شهرستان کهگیلویه در محل کشتارگاهی بود که متاسفانه مشکلات فراوانی داشت و در یک‌ساله اخیر تمام تلاش‌ها صورت گرفت تا فاز اول زندان مرکزی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در انتقال زندانیان به زندان‌مرکزی دهدشت با همکاری شایسته نیروی‌انتظامی و دستگاه‌های مرتبط مشکلی بوجود نیامد و کار انتقال تمامی زندانیان در کمال آرامش و تامین امنیت صورت گرفت.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرستان کهگیلویه یکی از شهرستان‌های گرمسیری و هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر : ۳۲۱۱۸۹