خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری

با ایجاد رقابت و شناسایی بازار هدف مشکلات تولید کنندگان رفع خواهد شد

فرماندار ساری گفت: در مدیریت شرکت‌های تولیدی باید با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب به شناسایی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار و همچنین اولویت‌بندی این بازارهای هدف برای تولیدات خود بپردازند.

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ساری با حضور فرماندار مرکز استان، اعضاء و تولید کنندگان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ساری، جواد واحدی درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ساری که بابت رفع مشکل شرکت های تولیدی  که به صورت نیمه فعال درآمده و یا دچار رکود اقتصادی شده اند، بیان کرد: از مشکلات اصلی این شرکت هامی توان به عدم برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه و تدوین طرح های توجیهی اشاره کرد.

وی عدم شناخت بازار هدف را از مه‌مترین مشکلات دانست و گفت: تولید کنندگان در خصوص بازارهای هدف به کارشناسان مجرب بازار یابی نیاز دارندو تا زمانی که رقابت در بازار را فراهم نکنیم، نمی توانیم مشکلات تولید کنندگان را رفع کنیم.

واحدی، تصریح کرد: پرداختن به بازاریابی و به‌ویژه موضوع انتخاب بازار هدف، از جمله مشکلات ومسائل مهم شرکت های تولیدی  است لذا در مدیریت باید با بهره مندی از کارشناسان مجرب به شناسایی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار و همچنین اولویت‌بندی این بازارهای هدف برای تولیدات خود بپردازند.

واحدی با تاکید براینکه ورود و رقابت در بازار کنونی بسیار دشوار است، افزود: بازار چندوجهی و متفاوت از گذشته‌هاست و شرکت‌ها رقابت بسیار فعال بوده و هستند؛ بنابراین لازم است شرکت‌ها با مدیریت صحیح و هماهنگ با کلیه امکانات موجود و تصمیم گیری های به موقع و تشکیل گروه‌های تخصصی در جهت سهم خواهی بیشتر و مناسب‌تر به عرصه فروش ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: مدیریت در شرکت‌ها باید در یک برنامه بلند مدت بتواند از برنامه‌های مدرن و به روز بازاریابی و فروش بهره برده و از روش‌های متداول در بازاریابی جهانی سود ببرد.

واحدی، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های ارسالی از سوی دولت تدبیرو ابلاغ به وزارتخانه ها، باید به شرکت‌های در حال ورشکستگی و یا نیمه فعال کمک کرده و چرخ تولید را بگردانیم و در این زمینه دستگاه‌های اجرایی  به خصوص بانک‌ها باید انعطاف لازم را داشته باشند.

در ادامه جلسه مشکلات بانکی، شرکتهای  سطح شهرستان مطرح و بررسی شد و کارشناس بانکی به توضیح مشکلات و ارائه راهکارها پرداخت.

کد خبر : ۳۲۱۰۰۵