خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان جمعیت هلال احمر کشور خبر داد

تشکیل خانه‌های هلال احمر، در محلات و روستاهای نقاط مختلف کشور

دبیرکل سازمان جمعیت هلال احمر کشور از تشکیل خانه‌های هلال احمر، در محلات و روستاهای نقاط مختلف کشور در راستای آموزش همگانی امداد و نجات به مردم خبر داد. خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی اصغر احمدی با اعلام این خبر، با اشاره به وضعیت و شرایط جغرافیایی و اجتماعی البرز گفت: البرز از نظر شاخص امنیتی در شرایط مطلوبی قرار دارد که این امر بیانگر فعالیت خوب اعضای شورای تامین استان است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هلال‌احمر بر اساس قانون ماموریت اصلی امداد و نجات را برعهده دارد اگر چه در سایر زمینه‌ها نیز می‌تواند کمک کند، افزود: در بحث امداد و نجات کلیه استان‌ها با نگاه به برنامه ششم توسعه در حال بازنگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه درون هلال‌احمر به دنبال تدوین برنامه ۵ ساله این سازمان هستیم، گفت: این مهم، با محوریت سوق دادن اقدامات امداد و نجات ومسئولت پذیری عموم مردم در دست تدوین است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم در هر روستا و محله‌ای یک خانه هلال تشکیل دهیم و در این بین نیز آموزش‌های مورد نیاز نیز به مردم ارائه شود، افزود: با اجرایی شدن این مهم در صورت بروز حادثه نخست افراد محلی در قالب تیم‌های هلال احمر وارد عمل می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه اجرا شدن این امر باری را به دوش دولت نمی‌گذارد، بیان کرد: در حوزه داوطلبان، جوانان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیازمند ساماندهی نیروهای تخصصی هستیم از طرفی استانداردسازی پایگاه‌های امدادی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح راه‌اندازی مرکز هوایی هلال‌احمر کشور در حال مطالعه است گفت: به طور قطع در این طرح نیاز به یک فرودگاه خاص و مجزا نداریم بلکه از ظرفیت‌هایی نظیر فرودگاه پیام و امام خمینی (ره) می‌توان استفاده کرد که با انجام این مهم نقش و تاثیر کشور در منطقه برجسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش بهداشت درمان و توانبخشی، توانایی کمک را داریم، بیان کرد: توانمندی خدمت به مردم در این سازمان وجود دارد و امید است در شورای برنامه‌ریزی استان از لحاظ اعتباری نیز توجهی به بخش صورت گیرد.

دبیرکل سازمان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه هلال احمر در صورت بروز بحران و حوادث باید آمادگی کامل را داشته باشد که این مستلزم آموزش همگانی در جامعه است، گفت: کاهش خطرپذیری، مخاطرات و افزایش تاب‌آوری مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جایگاه هلال‌احمر استان البرز در منطقه بسیار قابل تقدیر است، افزود: در نظر داریم در هر پایگاهی حداقل دو کارمند ثابت آموزش دیده حضور داشته باشد و کلیه استان‌ها باید در این بخش به میانگین ملی برسند.

کد خبر : ۳۲۰۷۴۱