خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد سالروز قانون کار مازندران

بیش از 90 درصد کارگران در کشور قراردادی هستند

نصراله دریابیگی گفت: بیش از 90 درصد کارگران در کشور قراردادی هستند وکرامت انسانی آنان حفظ نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، در نشست صبح امروز اعضای ستاد ۲۹ آبان سالروز قانون کار جمهوری اسلامی با مدیران کل سازمان فنی و حرفه‌ای، تامین اجتماعی، تعاون، کارو رفاه اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران که درمحل سالن کنفرانس کانون کارگران بازنشسته مازندران برگزار شد حمایت از قانون کار در اولویت وظایف این ستاد قرار گرفت.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران دراستان و کشور بصورت قانونی پرداخت نمی‌شود گفت: جامعه‌ای که در دوران تلاش برای خروج از رکود اقتصادی قرار دارد و به دلیل چند سال بحران اقتصادی کارگران و بازنشستگان را در بد‌ترین شرایط معیشیتی قرار داده است.

نصراله دریابیگی از کارگران به عنوان عناصر اقتدار و امنیت ملی نام برد و افزود: کارگران خواستار شرایط معیشتی عادلانه‌اند و مایلند این عدالت پایدار باشد و بتوانند در سایه آن امن زندگی کنند و بدین ترتیب کرامت ایشان حفظ و صیانت شود.

وی افزود: عدالت و امنیت شغلی باید برای کارگران در نظام جمهوری اسلامی در اولویت برنامه‌های کاری مسئولان قرارگیرد و ۲۹ آبان در سالروز قانون کار روزی است که ما باید صدای حق‌طلبانه خود را به گوش مسئولان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به کرامت و حرمت انسانی در حوزه نیروی کار و منابع انسانی از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است گفت: اکنون نیز در جبهه اقتصادی، این قشر ساعی پیشگامان عرصه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بوده و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند و همیشه پشتوانه ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس ستاد سالروز قانون کار مازندران اضافه کرد: کارگران در طول انقلاب اسلامی همیشه در صحنه بودند و با حضور پر شور خود و تقدیم صد‌ها شهید جامعه کارگری نشان دادند که پیرو راه امام راحل هستند.

دریابیگی نقش کارگران را هم در جبهه کاری و هم سیاسی اقتصادی مهم دانست و با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان اسلام گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تلاش همگانی بخصوص کارگران در افزایش تولیدات داخلی با ارتقاء کمی و کیفی است.

وی ادامه داد: کارگران با سرمشق قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در افزایش تولید ملی و رسیدن به خودکفایی و در بی‌نیازی به بیگانگان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دریابیگی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: بخش درمان تامین اجتماعی از جمله بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و هرآنچه که متعلق به این سازمان است از عرق جبین کارگران به دست آمده و کسی حق ندارد به آن دست‌اندازی کند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران باز نشسته تامین اجتماعی مازندران افزود: اگر روزی این کار خلاف شرع، خلاف اخلاق و غیرقانونی انجام شود باید فاتحه تامین اجتماعی را خواند، اما کارگران به هیچ وجه اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: منابع تأمین اجتماعی ماحصل دست‌رنج کارگرانی است که قبل از اینکه کار کنند، ۲۷ درصد از حقوق آن‌ها به عنوان حق بیمه به صندوق این سازمان واریز می‌شود. با توجه به اینکه این سازمان غیر دولتی و سهام داران آن بیمه شدگان هستند، با هر گونه ادغامی که یک نوع دست درازی و تعرض به صندوق خواهد بود مخالفت خواهیم کرد.

دریابیگی با بیان اینکه هزینه اموال سازمان تامین اجتماعی از حقوق کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان پرداخت شده است، گفت: هیچ کس حق دست اندازی به این حقوق را شرعاً و قانوناً ندارد، در حالی که براساس قانون اساسی، درمان رایگان حق همه مردم ایران است، اما عده‌ای چشم طمع به ذخیره اندوخته کارگران دوخته‌اند.

کد خبر : ۳۲۰۴۲۹