خبرگزاری کار ایران

در استان تهران

کسب رتبه نخست صندوق بیمه روستاییان بخش مرکزی ری

سید مهدی حسینی، رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ری از کسب رتبه نخست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این بخش در سطح استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، سید مهدی حسینی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی بخش مرکزی شهرستان ری تاکنون ۱۲ هزار نفر از روستاییان این بخش را تحت پوشش قرار داده است اظهار داشت: روستاییان، کشاورزان و عشایر می‌توانند با پرداخت سالیانه حداقل ۱۵۰ و تا سقف ۳۶۰ هزار تومان از مزایای این صندوق برخوردار شوند.

به گفته وی، برقراری مستمری پیری، مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت از جمله این مزایاست که اعضای صندوق به شرط پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه می‌توانند از این حمایت دولت برخوردار شوند.

رییس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان ری با اشاره به اینکه حق بیمه در این صندوق ۱۵ درصد است گفت: در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، ۵ در صد از میزان حق بیمه توسط متقاضی و ۱۰ درصد مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

رییس صندوق بیمه اجتماعی بخش مرکزی شهرستان ری ادامه داد: طبق قانون، ۳ ماه پس از پرداخت حق بیمه توسط متقاضی کلیه مزایای این صندوق به وی تعلق می‌گیرد.

حسینی همچنین از احتساب سوابق بیمه تامین اجتماعی در طرح بیمه صندوق بیمه روستاییان خبر داد و گفت: کلیه افراد مشمول سازمان تامین اجتماعی و یا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را به هر یک از این صندوق‌های بیمه گر منتقل کنند.

روستاییان بخش مرکزی شهرستان ری می‌توانند جهت عضویت در این صندوق به دفتر کارگزاری شماره ۵۷۰۸۲ مستقر در ساختمان شورای اسلامی بخش مرکزی ری واقع در شهرری، میدان شهدای شاملو، نرسیده به ایستگاه مترو شهرری مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۲۰۲۶۶