خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری در گفت‌وگو با ایلنا

دارایی صندوق تامین اجتماعی نباید با صندوق­های دیگر تقسیم شود

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری با بیان اینکه منابع مالی تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است، گفت: دارایی صندوق تامین اجتماعی نباید با صندوق­های دیگر تقسیم شود.

ناصر وفایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا گفت: منابع تامین اجتماعی حق بیمه‌شدگان است و نسبت به مصرف این منابع نیز تنها نیاز به اجازه مالکان اصلی آن یعنی کارگران است.

وفایی‌نژاد افزود: براساس اصل ۴۶ قانون اساسی، که به موضوع محترم بودن مالکیت و حاصل کسب و کار مشروع افراد اشاره دارد، وزارت بهداشت نمی‌تواند به نام نظام بیمه سلامت مالکیت سازمان تامین اجتماعی را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ادغام صندوق‌های درمانی نارضایتی قشر وسیعی از مردم را در پی خواهد داشت گفت: دولت باید منابع دیگری برای تامین بودجه بیمه همگانی در نظر بگیرد.

به گفته وفایی‌نژاد، مدیران تامین اجتماعی موظفند در تصمیم‌گیری‌ها منافع بیمه‌شدگان را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: ما با کلیات این ادغام صددرصد مخالفیم و معتقدیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر در حوزه‌های مدیریتی مربوط به خود دچار اشکالات اساسی است و حتی در بهترین شرایط هم نمی‌تواند در مورد امور بیمه‌شدگان تصمیم‌گیری کند.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری با بیان اینکه مدیریت منابع صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی به حوزه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی مربوط می‌شود، افزود: این مسئله آنقدر برای دولت‌های مدرن حائز اهمیت است که امروز در تمامی کشور‌ها یک سازمان دولتی مستقل از وزارت بهداشت مسئولیت اداره این صندوق‌ها را برعهده دارد.

این فعال کارگری گفت: دارایی صندوق تامین اجتماعی نباید با صندوق­های دیگر تقسیم شود زیرا این صندوق متعلق به کارگران بوده و بدون کمک دولت روزگار می‌­‌گذراند و با توجه به بدهی کلان دولت به تامین اجتماعی این صندوق در شرایط مساعدی به سر نمی‌برد که بتواند منابع و امکانات مالی خود را با سایر صندوق‌ها شریک شود.

وفایی نژاددر پایان افزود: اگر صندوق تامین اجتماعی ادغام صندوق­‌ها را بپذیرد قطعا در پرداخت مستمری به بازنشستگان خود با مشکل مواجه می‌­شود که این امر باعث بروز نارضایتی شدید در جامعه می‌­‌شود.

کد خبر : ۳۱۹۸۲۸