خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

دوره‌های مهارت آموزی ویژه کم‌توانان ذهنی برگزار شود

استاندار گیلان گفت: بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری مشترک به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای معلولان کم توان ذهنی اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در پی بازدید سرزده از مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی تربیت پذیر شهید محمدپور در لیلاکوه لنگرود، اظهار داشت: ضروری است با همکاری نهادهای مختلف و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها، ترتیبی اتخاذ شود تا کمک‌های بیشتری از سوی خیرین به این مرکز اهداء گردد و نوسازی و زیباسازی فضای داخلی و بیرونی مرکز توانبخشی به نحوی که در مدت ۲ ماه آینده شاهد تغییرات محسوس و با نشاط در مرکز باشیم صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از معلولان کم توان ذهنی در سطح ابتدایی آموزش پذیر قرار دارند، اقدام مشترک بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت آموزی راخواستار شد و به منظور تأمین و خرید البسه و پوشاک برای مددجویان در فصل سرما، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اختصاص داد.

استاندار گیلان همچنین با توجه به سختی کار و اهمیت نقش مددیاران مرکز توانبخشی لنگرود پدر خدمات رسانی به مددجویان کم توان ذهنی دستور داد در حد توان مساعدت‌های مالی لازم با هماهنگی اعضاء، هیئت مدیره و کمک استانداری به آنان انجام پذیرد.

گفتنی است دکتر نجفی در بازدیدی که بصورت سرزده در فضایی غیررسمی و صمیمی از بخش‌های مختلف مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی تربیت پذیر لنگرود انجام داد ضمن عیادت از کودکان ونوجوانان بستری، با پرسنل و مددیاران این مرکز گفتگو کرد و در جریان چگونگی انجام فعالیت‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت.

این مرکز در سال ۱۳۶۰ تاسیس شد و ظرفیت آن ۸۰ نفر است

کد خبر : ۳۱۹۵۶۰