خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری

تربیت اقتصادی نوجوانان و جوانان بسیار اهمیت دارد

فرماندار ساری گفت : دانش آموزان با اهتمام در سنگر تعلیم و تربیت و انتقال صحیح مفاهیم روشنگری و بصیرت افزایی به خانواده‌ها، نقشی مهمی در عرصه سیاسی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش ایلنا از ساری، رییس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ساری در روز سیزدهم آبان به نقش بی‌بدیل دانش آموزان در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان نقش جدی در عرصه‌های حساس کشور دارند.

واحدی افزود: دانش‌آموزان علاوه بر سهم جدی خود در انقلاب در دوران دفاع مقدس نیز سهم قابل‌توجهی داشته‌اند و تعداد بالای شهدا و رزمندگان دانش‌آموزان نشان داده است این قشر همواره در صحنه‌های حساس حضورداشته و نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده‌اند.

رییس شورای اداری آموزش‌وپرورش شهرستان ساری  در ادامه با توجه به تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: رشد سیاسی دانش آموزان یک فرصت بسیار خوب برای ترویج گفتمان انقلاب است.

واحدی به برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: رسالت الهی و مهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کمک به برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور گسترده است و این تشکل دانش‌آموزی مثل همیشه با نگاه تربیتی و علمی ، گامی مهم در این انتخابات برمی‌دارد.

فرماندار ساری اضافه کرد: فرهنگیان همواره در همه عرصه‌های انقلاب حضوری فعال و مؤثر داشته‌اند و در انتخابات نیز علاوه بر حضور در انتخابات به‌عنوان امین مردم در برگزاری انتخابات مشارکت و همراهی فعالی خواهند داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با تأکید بااینکه استکبارستیزی در فعالیت‌های اتحادیه دانش‌آموزی نیز موردتوجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه با جهاد علمی، فرهنگی و اقتصادی روبروست لذا به آموزش سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای دانش‌آموزان تشریح شود چون لازمهی مقابله با تحریم‌های دشمن، توجه به این الگوی اقتصادی است.

وی ادامه داد: تربیت اقتصادی نوجوانان و جوانان موضوع بسیار بااهمیتی است که باید در دستور کار مراکز تربیتی قرار گیرد.

واحدی گفت: دانش آموزان با اهتمام در سنگر تعلیم و تربیت و انتقال صحیح مفاهیم روشنگری و بصیرت افزایی به خانواده‌ها، نقشی مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

واحدی با بیان این مطلب که دشمن همواره با تهدیدها و تحریم‌ها قصد تضعیف و براندازی نظام و وابستگی کشور را دارد، گفت: مقاومت در همه دوران‌ها دشمن را ذلیل و خوار کرده و ایرانیان در مقاومت‌های نظامی، فرهنگی و اقتصاد استوار بوده و خواهند بود.

وی  به نقش دانش آموزان در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مردم الگوی مصرف خود را تغییر دهند و از مصرف کالای خارجی به سمت مصرف کالای داخلی حرکت کنند لذا دانش آموزان می‌توانند در تبیین الگوی استفاده از کالای  ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تأثیر بسزایی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در ساری خاطرنشان کرد: تجربه استفاده از دانش آموزان به‌عنوان همیار پلیس در چند سال اخیر خود گواه روشنی بر این موضوع است که آنان می‌توانند سخن اثرگذار در بین خانواده و سطح عمومی جامعه در جهت ایجاد رغبت به استفاده و بهره‌مندی از تولید داخلی داشته باشند.

 واحدی ادامه داد: دانش‌آموز می‌تواند فرهنگ برتر شناخته شدن کالاهای خارجی را در برابر تولیدات ملی آن‌چنان بشکند که رغبت افراد و گرایش آنان به وسایل خارجی برای همیشه به انزوا کشیده شود.

کد خبر : ۳۱۹۱۱۵