خبرگزاری کار ایران

استاندارفارس:

مجلس قدرتمند مهم ترین عامل مقابله با فساد در جامعه است

استاندار فارس با تاکید بر این که باید فضای برگزاری انتخابات با نشاط و پرشور با حضور همه مردم در پای صندوق های رای فراهم شود، گفت: این شرایط در صورتی محقق می شود که همه جریانات سیاسی بتوانند کاندیداهای صلاحیت دار، شجاع و کارآمد خود را مطرح کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی در نشست ائمه جمعه استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: وظیفه ما اجرای سالم و قانونی انتخابات است و در این مسیر به اندازه توان خود به هیچ کس اجازه مداخله غیرقانونی نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: افراد فعال سیاسی که گاهی مواضع تندی ابراز می کنند بهتر از کاسبکاران سیاسی هستند که تبدیل به کاسبکاران اقتصادی می شوند.

استاندار فارس شکل گیری مجلس قدرتمند را مهم ترین عامل مقابله با فساد در جامعه دانست و ادامه داد: باید از دو قطبی شدن جامعه و افزایش شکاف ها میان جریانات سیاسی جلوگیری کنیم زیرا شکل گیری فضای تند و رادیکال زمینه ساز بروز فساد و تباهی است که مهم ترین مانع توسعه محسوب می شود.

افشانی با اشاره به این که فساد همانند موریانه در تاروپود ساختار اداری کشور رخنه کرده و اگر اقدام به موقع صورت نگیرد آسیب های جدی وارد خواهد شد، افزود: مجلس قدرتمند می تواند با هدایت و بازخواست مدیران، مانع از انحراف آنان و بروز فساد در کشور شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود بازار مصرف پنج میلیون نفری، مرکزیت استان فارس برای استان های جنوبی کشور، دانشگاه شیراز، موقعیت پزشکی شیراز، معادن غنی و کشاورزی گسترده را ظرفیت های فارس برای حرکت در مسیر توسعه دانست و گفت: بر اساس آمارهای رسمی کشور معتقدیم شاخص های توسعه در فارس در حد متوسط یا پائین تر از متوسط کشور است که این شرایط باید تغییر پیدا کند.

استاندار فارس با بیان این که کشور در هشت سال گذشته از درآمد نفتی در حدود 800 میلیارد دلار برخوردار بوده است، ادامه داد: هم اکنون درآمد نفتی کشور سالانه حدود 25 میلیارد دلار است و انتظار داریم توزیع این اعتبارات با در نظر گرفتن شاخص هایی همچون جمعیت، وسعت و درآمد سرانه صورت گیرد.

افشانی توسعه را فرایند پیچیده و مستمر در طول زمان تعریف کرد و افزود: صاحبنظران مهم ترین شاخص توسعه را قدرت انتخاب مردم می دانند؛ زیرا نیاز اصلی توسعه، رقابت و کوشش در هر زمینه ای است.

وی با بیان این که اگر بخواهیم نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظامی کارآمد و الگو برای جهانیان به ویژه مسلمانان مطرح کنیم باید در زمینه علمی، فناوری و اقتصادی رشد قابل توجهی داشته باشیم، افزود: اساسا بالا بودن شاخص های توسعه مانند درآمد سرانه، تولید ناخالص ملی، تورم، بهره بانکی نشاط فردی و اجتماعی و استحکام نظام خانواده نشاندهنده توسعه یافتگی و از سوی دیگر پائین بودن شاخص هایی مانند فساد، فحشاء، اعتیاد، دروغ و تهمت نشان دهنده عقب ماندگی کشورها خواهد بود.

استاندار فارس با اشاره به این که مردم هزینه های بسیار سنگینی برای ایجاد و پایداری نظام جمهوری اسلامی پرداخت کرده اند، اظهار داشت: مدیران مسئولیت سنگینی در زمینه حفظ نظام اسلامی و ارزش های آن بر عهده دارند و ائمه جمعه به عنوان افرادی که ارتباط مداوم و مستقیم با مردم دارند نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارند.

افشانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری سال جاری را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده اند، افزود: احساس می کنم اگر در کنار هم باشیم این شعار را به صورت عملی می توانیم محقق کنیم که سود نهایی آن نصیب مردم و نظام اسلامی خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۸۳۴۷