خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

هیئت‌های اجرایی نقش اساسی در برگزاری انتخابات دارند

وی رویکرد شورای نگهبان و هیئت نظارت را تضمین صحت انتخابات مبتنی بر نگاه تعاملی در چارچوب قانون دانست و گفت: هیئت‌های اجرایی به عنوان نهاد مردمی نقش اساسی را در برگزاری باشکوه انتخابات برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه مشترک ستاد انتخابات و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان با بیان اینکه اصلی ترین رسالت جمهوری اسلامی در زمان غیبت امام عصر (عج) در جامعه برپایی عدالت و تداوم ارزش‌های اسلامی است، گفت: اعتقاد به اصل ولایت فقیه عنصر تمایزبخش نظام سیاسی ایران از تمامی حکومت‌های موجود در دنیا و زمینه ساز استمرار، ثبات و استحکام کشور است.

وی افزود: دولت یازدهم با طرح دولت اعتدالی و ظرفیت‌سازی برای حضور تمام گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و همه افرادی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند شرایطی را فراهم کرد تا همه سلایق زیر پرچم جمهوری اسلامی بتوانند قانونمند فعالیت کنند.

استاندار خراسان رضوی پشتوانه نظام  را حضور حداکثری مردم در انتخابات  دانست و خاطرنشان کرد: باید با فراهم کردن زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو زمینه خلق حماسه سیاسی دیگر و نهادینه کردن روحیه نشاط اجتماعی را در جامعه فراهم کرد.

رشیدیان با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات، راهپیمایی‌ها و سایر فعالیت‌های سیاسی نشانگر مُهر تایید آنان بر نظام جمهوری اسلامی است، افزود: حفظ ارزش های اسلامی یکی از برکات دولت روحانی است چرا که ایشان فرزند حوزه علمیه هستند و اعتقاد به ولایت فقیه دارند.

در ادامه ، سید محسن صادقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه خراسان رضوی در انتخابات دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مشارکتی بالاتر از میانگین متوسط کشوری را رقم زده است، گفت: با هماهنگی و تعامل بین هیئت نظارت شورای نگهبان و هیئت های اجرایی می توان زمینه فعالیت های انتخاباتی در چارچوب قانونی، حضور حداکثری مردم در انتخابات و حراست از آرا مردم به عنوان حق الناس را فراهم کرد.

وی افزود: رویکرد دولت یازدهم در انتخابات، اجرای قانون، برگزاری انتخابات سالم، صحیح، قانونمند و میثاق حمایت قانونی از حقوق مردم و داوطلبان است.

وی رویکرد شورای نگهبان و هیئت نظارت را تضمین صحت انتخابات مبتنی بر نگاه تعاملی در چارچوب قانون دانست و گفت: هیئت‌های اجرایی به عنوان نهاد مردمی نقش اساسی در برگزاری باشکوه انتخابات برعهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: باید زمینه فعالیت افرادی قانون مدار، اخلاقی، متعهد به اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی، متدین و کارآمد در ستادهای اجرایی انتخابات فراهم شود.

صادقی به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در ستاد انتخابات استان و کمیته‌های هفت گانه پرداخت و خاطر‌نشان کرد: برگزاری حدود 40 جلسه کاری ستاد انتخابات و کمیته های زیرمجموعه آن جمله اصلی ترین اقدامات ستاد مذکور بوده است.

کد خبر : ۳۱۸۳۲۴