خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان

همکاری شورای اسلامی و شهرداری با مجمع خیرین مسکن ساز

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان : مجموعه شورای اسلامی و مدیریت شهری کاشان تلاش بسیاری برای همکاری بیش از پیش با مجمع خیرین مسکن ساز در زمینه ساخت مسکن نیازمندان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، حسین حیدریان رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در نشست مجمع خیرین مسکن ساز کاشان و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به کسب رتبه برتر مجمع خیرین مسکن ساز کاشان در استان اصفهان در ساخت بیش از 750 واحد مسکونی برای افراد نیازمند در کاشان ،گفت: با توجه به اینکه کاشان از زمان های دور مأمن مردان و زنان خیر و نیک اندیش فراوانی در حوزه های مختلفی بوده و هم اکنون نیز افراد زیادی از این قشر آماده تأمین مسکن برای نیازمندان هستند که مجموعه شورای اسلامی و مدیریت شهری  کاشان  تلاش بسیاری  برای همکاری بیش از پیش با مجمع خیرین مسکن ساز  در زمینه ساخت مسکن نیازمندان دارد.

علی ثابت با تقدیر از تلاش های مجمع خیرین مسکن ساز کاشان گفت: می توان با همتی بنیادی و با تشکیل کارگروهی متخصص و با محوریت دستگاه های دولتی نسبت به احداث واحدهای مسکونی استیجاری که به مدت 5 سال به زوج های جوان واگذار شود اقدام کرد.

رییس کمیسیون عمران و فنی شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: اگر بتوانیم 500 واحد مسکونی استیجاری ویژه زوج های جوانان در این شهر احداث کنیم نیم بیشتری از موانع ازدواج 1000 جوان را رفع کرده ایم.

دیگر عضو شورای اسلامی در ادامه  گفت: بسیاری از  درخواستهای مردمی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان در جهت یاری و کمک گرفتن برای تهیه مسکن است و لازم است تا برای ولی نعمتان بعضأ آبرومند و نیازمند این انقلاب که بنده بسیاری از آنان را می شناسم اگر قدمی می‌توانند بردارند، شانه خالی نکنند.

علی هاشمی طاهری ادامه داد: یکی از مواردی که باید در تأمین مسکن نیازمندان به آن توجه داشت نیز احداث مسکن برای آنان در نقاط داخلی شهر یا نزدیک به جغرافیای درون شهری است و باید تدبیری اندیشید تا از احداث این واحدها در نقط دورافتاده و حاشیه ای شهر اجتناب شود.

شهردار کاشان نیز با بیان آمادگی مدیریت شهری برای کمک و یاری رساندن بیش از پیش به مجمع خیرین مسکن ساز کاشان افزود: تأمین مسکن برای نیازمندان باید در نقاط مختلف شهر صورت پذیرد و از تمرکز بر روی بعضی مناطق خاص اجتناب شود.

سید محمد ناظم رضوی با بیان اینکه لازم است تا سازمان مسکن و شهرسازی و دیگر سازمان های دولتی نیز برای بحث مسکن نیازمندان جدی تر ورود کنند تصریح کرد: در نظر گرفتن شاخص های اجتماعی، فرهنگی و روانی در احداث مسکن در برخی از نقاط شهر و اینکه متصدیان این امور را دچار چالش هایی نظیر بحران تلاقی فرهنگ های مختلف شهروندی نکند را نباید از نظر دور نگه داشت.

همچنین  مومنیان سرپرست فرمانداری کاشان در ادامه با ابراز خرسندی و تبریک احراز رتبه ی اول استانی مجمع خیرین مسکن ساز کاشان افزود: باید با تشکیل شبکه ی بهم پیوسته و بزرگ خیرین بررسی شود که چه مقدار از مشکلات این بخش مربوط به مشکل زمین است.

مؤمنیان با تأکید بر پیگیری مصوباتی که در موضوع خیرین مابین نهادها عملی می‌شود ،گفت: باید با افزایش این همگرایی ها در بین مسوولان در نهایت به توسعه شهر کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان در طول تاریخ سرآمد حضور خیرین در همه عرصه های نیک اندیشانه بوده است و  باید  تلاش کرد تا در مورد محل واگذاری زمین ها و احداث مسکن نیازمندان شأن و شخصیت مردم و گروه هدف در نظر گرفته شود.

در حاشیه این نشست، علی ساغرچی مدیرعامل مجمع خیرین مسکن ساز کاشان در سخنانی کوتاه با اشاره به ساخت  بیش از 750 واحد مسکونی ویژه افراد نیازمند درکاشان ، بیان کرد: اگر شورای اسلامی شهر و شهرداری و مدیران اجرائی شهر در تأمین زمین اقدام کنند این مجمع می تواند با همراهی و اعلام آمادگی افراد خیر و نیک اندیش سالانه نسبت به احداث 500 واحد مسکونی برای افراد نیازمند و اقشار مستضعف در کاشان اقدام نماید.

کد خبر : ۳۱۸۲۳۰