خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار

تصویب پتروشیمی لوشان یک فرصت تاریخی برای رونق منطقه است

ایلنا: فرماندار رودبار گفت: تصویب پتروشیمی لوشان در جریان سفر ریاست جمهوری ، یک فرصت بسیار تاریخی برای شهرستان و استان در زمینه رونق اقتصادی و اشتغال فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا، سید محمد احمدی در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان گفت: با همدلی و هم‌زبانی از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بهره می‌بریم و با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم تلاش می‌کنیم با ایجاد اشتغال پایدار از بیکاری که مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها است بکاهیم.

وی تشکیل کارگروه حمایت از تولید را در راستای برنامه‌ها و پشتکار دولت تدبیر و امید جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و نیز استقرار صنایع بزرگ و شرکت‌ها و کارخانه‌ها تولیدی به‌ویژه دانش‌بنیان در درازمدت دانست و افزود: به دنبال سفر ریاست جمهوری و تصویب پتروشیمی لوشان، فرصت بسیار تاریخی برای شهرستان و استان در زمینه رونق اقتصادی و اشتغال پیش‌آمده است.

فرماندار رودبار افزود: دولت اشتغال خرد و مشاغل خانگی را نیز برای معیشت خانوارها مدنظر قرار داده است به‌طوری‌که با تعیین استراتژی طرح‌های پشتیبان در صندوق کارآفرینی امید، نمونه‌های موفقی از اشتغال صنایع‌دستی، گیاهان دارویی و فنی و حرفه‌ای با تسهیلات ده میلیارد ریالی را در شهرستان رودبار شاهد هستیم.

احمدی اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را همراه با مشاوره‌های شغلی و پرداخت تسهیلات قابل‌قبول که بازپرداخت آن نیز برای دریافت کندگان مشکلات آن‌چنانی را ایجاد نمی‌کند الگوی مناسبی از اشتغال دانست و افزود: بر اساس آمارهای کمیته امداد 15 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به 134 طرح پرداخت‌شده است که امیدواریم اشتغال صاحبان طرح‌ها و خانواده‌های آنان درآمد مناسبی را عایدشان نماید.

وی گفت: به‌منظور دسترسی تمام اقشار مردم به تسهیلات، دستگاه‌هایی که توزیع اعتباردارند از طریق رسانه‌ها، شوراها و دهیاران  مردم را در جریان امور قرار دهند.

وی همچنین به ثبت 600 فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی همراه با شناسایی افراد باصلاحیت  فنی و حرفه‌ای، نسبت به ورود اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی ایجادشده در سامانه رصد اشتغال اهتمام لازم را داشته باشند.

کد خبر : ۳۱۸۰۶۳