خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان

بنگاه‌های اقتصادی در پساتحریم به سیستمهای نوین مدیریتی نیاز دارند

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی جوانان اتاق اصفهان گفت: بنگاههای اقتصادی در دوران پساتحریم برای حضور موفق در بازارهای بین المللی به سیستم‌های نوین مدیریتی نیاز دارند.

به گزارش ایلنا، «امیر کشانی» در سومین جلسه کمیسیون آموزش اتاق اصفهان تصریح کرد: واحدهای تولیدی‌‌ همان گونه که خواستار نصب آخرین تکتولوژی ماشین آلات و تجهیزات می‌باشند، بایستی نیروی انسانی متخصص نیز استخدام یا تربیت کنند.

وی اظهار داشت: نیروی انسانی باید بتواند در فضای بین المللی اقتصادی، واحد تولیدی را در صحنه رقابت حفظ کند و از این رو واحدهای تولیدی‌‌ همان گونه که نسبت به دنبال تکنولوژی نوین در کشورهای توسعه یافته‌اند باید زمینه جذب یا تربیت نیروهای متخصص را نیز فراهم سازند.

کشانی اضافه کرد: اگر بنگاههای اقتصادی به دانش روز مدیریت مسلح نشوند در فضای باز تجاری بین الملل نخستین واحدهایی هستند که از صحنه رقابت حذف می‌شوند.

اکوسیستم اقتصادی استان اصفهان ارزیابی شود

«کوروش خسروی» نایب رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در این جلسه خواستار ارزیابی اکوسیستم اقتصادی استان از سوی نهادهای بین المللی مرتبط شد و گفت: مشخص شدن جایگاه کسب و کار استان اصفهان می‌تواند نقاط مثبت و ضعف این فضا را برای فعالان اقتصادی و مسوولین استان مشخص کند.

وی تصریح کرد: وقتی چالش‌ها و مشکلات فضای کسب و کار از دیدگاه بین المللی مشخص شود، بهتر می‌توان اقدام موثر در این زمینه انجام داد.

وی اصفهان را یکی از بهترین اکوسیستم‌های اقتصادی در ایران برشمرد و گفت: ارزیابی این اکوسیستم از سوی نهادهای بین المللی مرجع می‌تواند زمینه جذب سرمایه گذاران و کارافرینان سایر کشور‌ها را به اصفهان فراهم کند.

خسروی با مقایسه اکوسیستم کسب و کار کشور‌ها گفت: شهر سیلیکون ولی آمریکا در رتبه نخست اکوسیستم اقتصادی قرار دارد و شهرهای بنگور هند و سنگاپور جزو ده رتبه بر‌تر در این جدول قرار دارند.

وی صدور مجوز‌های مورد نیاز یک کسب و کار، توجه به تحقیق و توسعه، نیروی انسانی متخصص و دارا بودن اینترنت پرسرعت را از معیارهای اکوسیستم اقتصادی برشمرد.

خسروی خواستار معرفی کارآفرینان موفق استان اصفهان که فعالیت خود را از نقطه زیرصفر آغاز کردند، شد و گفت: داستان زندگی کارآفرینان می‌توانند انگیزه ایی برای جوانان باشد تا کارافرینی را جدی بگیرند.

«علی نادری» مشاور عالی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: جدایی مالکیت از مدیریت به عنوان یک اصل پذیرفته شده در بنگاههای اقتصادی خانوادگی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی عمر بنگاههای اقتصادی در استان اصفهان را به طور عمده یک نسل دانست و گفت: راه اندازی مدارس کسب و کار با الهام از دانشگاههای پیشرو مانند هاروارد می‌تواند کسب و کارهای خانوادگی را تقویت سازد.

 «علی صفرنورالله» عضو کمیسیون آموزش در این جلسه خواستار مشخص شدن استراتژی چهار ساله کمیسیون شد و گفت: بر اساس استراتژی کمیسیون باید فعالیت‌ها تعریف شود.

کد خبر : ۳۱۷۸۹۹