خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

خسارت 200 میلیارد تومانی سیل به واحدهای مسکونی و تجاری لرستان

استاندار لرستان گفت: تاکنون در مجموع خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی و تجاری بالغ بر 200 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند شامگاه جمعه در جلسه ستاد بحران استان لرستان که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد:تاکنون بیش از دو هزار واحد مسکونی در کوهدشت لرستان بر اثر سیلاب خسارت دیده‌ است.

وی با اشاره به اینکه تا روز یک‌شنبه برق و آب تمام روستاهای سیل‌زده استان لرستان به ویژه شهرستان کوهدشت وصل می‎شود، تصریح کرد: طی دو روز اخیر اقدامات خوبی در شهرستان کوهدشت استان لرستان که خسارت‌های زیادی دیده‌، انجام شده است.

استاندار لرستان یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 600 کیلومتر از راه‌های استان لرستان خسارت دیده است، در حال حاضر راه ارتباطی 65 روستای کوهدشت قطع است که مدیرکل راه و شهرسازی استان وظیفه دارد، این مشکل را بررسی و برطرف کند.

بازوند ادامه داد: در این حادثه برق 58 روستا قطع شده بود که با اقدامات انجام شده در حال حاضر برق 38 روستا قطع است.

بازوند ادامه داد: کوهدشت یکی از شهرستان‌هایی است که به شدت دچار معضل بیکاری بوده و در این شهر کمترین صنعت و پیشرفت اقتصادی به چشم می‌خورد.

این مسئول خطاب به نوبخت بیان کرد: سد معشوره این شهرستان می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصاد و بیکاری این شهرستان را رفع کند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: علیرغم قرارداد سد معشوره در سال 94 بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده و باید گفت این سد یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم کوهدشت است.

وی افزود: اگر با این سد حداقل 15 هزار هکتار از زمین‌های کوهدشت آبی شود، می‌تواند نقش زیادی در گره‌گشایی این مشکلات داشته باشد.

بازوند یادآور شد: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات آب، برق، جاده و ... در شهرستان کوهدشت و مناطق سیل‌زده لرستان به کار می‌گیریم.

این مسئول در ادامه از پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر کشور و سایر مدیران ارشد کشوری برای رسیدگی به سیل‌زدگان لرستان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر : ۳۱۷۷۳۲