خبرگزاری کار ایران

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خبر داد

طرحی نو برای زیارتی منظم‌تر در روضه منوره رضوی

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از آغاز طرحی جدید برای زیارت منظم تر زائران در روضه منوره رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا «سیدخلیل منبتی» اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و سهولت مسافرت با وسایل نقلیه شخصی، هواپیما و قطار، شاهد افزایش صعودی میزان تشرف شیفتگان و اردتمندان به حرم مطهر رضوی هستیم و از آنجا که طبیعتا همه زائران مشتاق تشرف به روضه منوره حضرت علی بن موسی الرضا(ع) هستند، ازدحام جمعیت در این مکان مقدس مشکلاتی را بوجورد آورده بود و گروه قابل توجهی از زائران مانند بیماران، سالمندان، کودکان و زنان باردار برای تشرف به روضه منوره با مشکلاتی روبه رو بودند.

وی تصریح کرد: در طرح جدید، تشرف به روضه منوره از دو مکان در اطراف ضریح مطهر و در قالب صفهایی منظم صورت می گیرد و زائران و مجاوران گرامی از بالاسر حضرت و پایین پای مبارک به کنار مضجع نورانی مشرف شده و کسب فیض می کنند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: با بررسی ها و مطالعات انجام شده در خصوص فضای موجود در اطراف ضریح مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) و اجرای این طرح در ماه گذشته به صورت آزمایشی در رواق دارالاجابه که رضایت صددرصدی زائران را به دنبال داشت، اجرای این طرح در اطراف ضریح مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آغاز شد.

وی ضمن تشکر از همراهی زائران و مجاوران گرامی با خادمان این بارگاه منور بیان داشت: از زائران عزیز درخواست داریم تا با رعایت و حفظ نظم و همکاری با خادمان خود در روضه منوره زمینه زیارتی سرشار از معنویت و آرامش را برای خود و دیگر زائران فراهم نمایند.

منبتی در پایان گفت: شایسته است زائران عزیز به هنگام زیارت، آداب عملی زیارت را رعایت کنند تا با رعایت آداب زیارت و شئونات بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشمول عنایات ویژه آن امام همام قرار گیرند.

کد خبر : ۳۱۷۶۶۷