خبرگزاری کار ایران

آماده باش 41 اکیپ راهداری در جاده‌های گیلان

مدیر راهداری گیلان از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری زمستانی در سطح محورهای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود ایرانپرست با تشریح فعالیت‌های راهداری در فصل زمستان گفت: با توجه به شروع بارش‌های زودهنگام در استان گیلان،41 اکیپ ثابت و سیار راهداری با 481 نفر نیروی راهدار و با استفاده از 264 دستگاه خودروی سبک و سنگین در 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار مستقر شدند.

وی افزود: تمهیدات لازم برای راهداری زمستانی در طول راه‌های حوزه استحفاظی گیلان صورت گرفته است و پایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در طول راه‌های استان در حد امکانات موجود تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده‌ای خدمات و سرویس‌دهی مناسب ارائه شود.

ایرانپرست با تأکید بر ضرورت آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر عملیات زمستانی، ذخیره‌سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری زمستانی، تأمین و آموزش نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: همچنین تجهیز راهدارخانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی آن‌ها، فعال نمودن گشت‌های راهداری و تهیه لباس فرم برای تمامی اکیپ‌ها و نصب GPS  بر روی ماشین‌آلات از دیگر تمهیدات اداره کل راه و شهرسازی گیلان است.

مدیر راهداری گیلان با بیان اینکه بیش از 97 کیلومتر از راه‌های استان گیلان در نقاط برف‌گیر قرارگرفته‌اند، گفت: کلیه محورها اصلی، فرعی و روستایی خصوصاً مناطق کوهستانی تحت پوشش عوامل راهداری قرار دارند و طبیعی است که در مناطق کوهستانی برف‌گیر و دارای بارش بیشتر، امکانات و عوامل راهداری بیشتری مستقر خواهند شد.

وی ضمن توصیه رعایت موازین قانونی و مقررات راهنمایی و رانندگی، از ترددکنندگان در راه‌های استان خواست قبل از سفر از طریق شماره‌های تماس گویای ۱۴۱، 33311111–013 که به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی هستند از آخرین وضعیت جوی و راه‌های گیلان مطلع شوند و با تجهیزات ایمنی کامل اقدام به سفر نمایند.

کد خبر : ۳۱۷۰۴۳