خبرگزاری کار ایران

افزایش 5/5 درصدی تولد در استان مرکزی

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی از افزایش 5/5 درصدی تولد در 6ماهه سال جاری در استان مرکزی خبر داد .

یزدان خسروی در گفتگو با ایلنا با اعلام این خبر گفت: در 6 ماه نخست امسال  11 هزار و 952 تولد  در استان ثبت شده که این تعداد در 6 ماه نخست سال گذشته 11 هزار و 330 تولد بوده است  که بر این اساس استان مرکزی دارای رشد 5/5 درصدی میزان موالید  است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ولادت در استان مرکزی در 6 ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اظهار داشت: با بررسی‌های دقیق از سوی اداره ثبت احوال استان مرکزی مشخص شد که در 6 ماه نخست امسال تعداد تولد در هر روز به‌طور میانگین 64 تولد بوده است   که در قیاس با سال گذشته  آمار تولد در استان مرکزی 5/5 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تصریح کرد: در این آمار تولدهای شهری و روستایی از یگدیگر تفکیک شده و در این تفکیک ولادت‌های شهری 9 هزار و 675 را به خود اختصاص داده  و ولادت‌های روستایی 2 هزار و 277 بوده که در این بررسی نیز ولادت‌ها رشد 4/1 درصدی داشته است.

خسروی  بیشترین ولادت‌ها را مربوط به شهرستان اراک با آمار 5 هزار و 406 تولد اعلام کرد و گفت : این آمار نیز در مقایسه با سال گذشته از رشد 7/3 درصدی برخوردار است و در شهرستان آشتیان که کمترین آمار ولادت را در استان دارد نیز  با آمار 119 واقعه  تولد رشد 3/2 درصدی نسبت به سال گذشته  داشته است.

وی با بیان این که ثبت واقعه فوت در استان در مقایسه با سال گذشته دارای رشد 5/2 درصدی است  گفت : در بخش فوت نیز متاسفانه شهرستان اراک دارای رشد بوده و امسال با آمار 3 هزار و 934 فوت  ، در هر روز این استان شاهد 21 واقعه فوت بوده است   که در تفکیک فوت‌های شهری و روستایی  2 هزار و 408 فوت در حوزه شهری و 526 فوت در حوزه روستایی رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان در قیاس وقایع ازدواج و طلاق ثبت شده در6 ماه نخست امسال با اشاره به ثبت روزانه 36 واقعه ازدواج و 9طلاق در دفاترثبتی استان گفت : در 6ماهه گذشته تعداد 6 هزار و 727 واقعه ازدواج در اداره کل ثبت احوال استان مرکزی ثبت شده که متاسفانه 1/3 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته و در هر روز به‌طور متوسط 36 ازدواج ثبت شده است و در مقابل طبق آمار موجود یک‌هزار و 710 طلاق در سال 94 رخ داده است که نسبت به سال گذشته رشد 0/6 درصدی داشته است یعنی در هر روز 9 واقعه طلاق در استان رخ داده است.

وی عنوان کرد: در تفکیک این حوزه به بخش شهری و روستایی بخش شهری دارای 5 هزار و 204 ازدواج و بخش روستایی نیز دارای یک‌هزار و 523 ازدواج است  و در حوزه طلاق، یک‌هزار و 450 طلاق در بخش شهری و 260 طلاق در بخش روستایی انجام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان در پایان با بیان این که در حوزه ثبت وقایع در بخش ولادت 99/8 درصد و در بخش وفات 99/6 درصد ثبت به‌موقع داشته‌ایم خاطر نشان کرد: مهلت اعلام تولد حداکثر 15روز پس از تولد نوزاد و مهلت اعلام وفات نیز حداکثر 10 روز پس از فوت شخص است که انتظار می رود مردم نسبت به ثبت به موقع وقایع جدی‌تر عمل نمایند .

کد خبر : ۳۱۶۷۴۴