خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی زنجان اعلام کرد

آمادگی اتاق بازرگانی استان زنجان در اجرای قانون جامع مالیاتی

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به تصویب قانون جامع مالیاتی، آمادگی اتاق زنجان را در اجرای این قانون اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان امروز در هشتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق زنجان با حضور مدیرکل محترم امور مالیاتی استان با تسلیت ایام محرم و سوگوای حسینی، قیام امام حسین(علیه السلام) و شهادت مظلومانه آن حضرت  را بی مثال دانست و اظهار کرد: مردم زنجان همه ساله به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی ارادت خود را بیش از پیش به خاندان عصمت و طهارت ابراز می کنند که نمود آن در برگزاری پرشور و منظم اجتماعات و دسته جات حسینی مختلف نمایان است.

جمیلی حضور میهمانان متعدد خارجی در ایام محرم در زنجان را فرصت مغتنمی برای معرفی آموزه های دینی شیعه دانست و عنوان کرد: با توجه به گردشگری مذهبی می توان فرصت انتقال و نشر مفاهیم اسلامی و اعتقادات مبتنی بر ائمه معصومین را در تمام ایام گسترش داد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیر کل محترم امور مالیاتی استان در جلسه هیأت نمایندگان تصریح کرد: برگزاری جلسات اتاق بازرگانی همواره فرصتی برای طرح موضوعات و دیدگاه های اعضاء و هر آنچه به عنوان نقطه نظرات بخش خصوصی متناسب با موضوعات استانی و ملی را در جهت به اشتراک گذاشتن با مدیران اجرایی و مسئولین  مرتبط با حوزه اقتصاد را فراهم کرده است تا نهایتا بتوان به یک درک مشترک و نگاه توأم با حرکت به سوی جلو دست یافت.

رئیس اتاق زنجان به تصویب قانون جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: هر چند انتقاداتی را می توان به این قانون وارد دانست ولی به نظر می رسد اجرای درست و کامل آن باعث ایجاد شفافیت و عدالت مالیاتی در کشور خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی در اجرای هر چه بهتر این قانون افزود: آشنایی و داشتن اطلاعات کافی ذینفعان از قانون مذکور می تواند زمینه ساز کاهش مقاومت ها و همراهی بیشتر مودیان مالیاتی گرددکه برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد به این موضوع کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به استقرار تعداد  زیادی از واحدهای فعال صنعتی استان در شهرستان ابهر خواستار توجه جدی تر به حوزه امور مالیاتی این شهرستان شد.

جمیلی عنوان کرد: وجود برخی موانع در حوزه های مختلف باعث می شود بخش خصوصی نتواند آنطور که باید و شاید مشکلات خود را با سازمان امور مالیاتی و دستگاههای اجرایی دیگر به سهولت حل و فصل نماید.

در ادامه مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان نیز با بیان اینکه تعامل منطقی و خوبی بین اعضای اتاق و فعالان اقتصادی منطقه با نظام مالیاتی وجود دارد، گفت: تمام تلاش ما این است که همکاری و صمیمیت بین اتاق و سازمان را افزایش دهیم.

بهروز شریفی در پاسخ به سئوالات و موضوعات مطرح شده از سوی اعضای هیات نمایندگان اظهار کرد: جلساتی با حضور کلیه مراجع ذیربط با هیات های حل اختلاف مالیاتی با هدف دستیابی به راهکارها و تدابیر ناظر بر وصول مالیات با رویکرد جانبداری از تولید تشکیل خواهد شد.

وی از تشکیل و ایجاد فضای لازم جهت مطالعه و بررسی پرونده های مالیاتی قبل از جلسات هیات های حل اختلاف خبر داد.

شریفی از طرح همکاری و مشارکت اتاق در جهت پیش بینی مالیات بر شرکتها استقبال نمود و این امر را قابل پیگیری دانست.

در یک تصمیم گیری جمعی مقرر شد در جلسات هیات های حل اختلاف گزارش رأی به طور خلاصه تهیه و آراء صادره بر مبنای این گزارش تنظیم و به امضاء برسد.
 

کد خبر : ۳۱۶۵۷۶