خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی مدیران کل حمل ونقل و پایانه‌های شمال غرب کشور در زنجان برگزار شد

اولین نشست تخصصی مدیران کل حمل ونقل وپایانه‌های استان‌های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان به میزبانی اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان و ابراز خوشنودی از برگزاری این نشست تخصصی و حضور دغاغله مدیرکل دفتر کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و طالبی مدیرکل سرمایه‌گذاری و نظارت و بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هدف از برگزاری این نشست را بیان چالش‌ها و مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ارائه راه‌کارهای مناسبی بتوانیم چالش‌ها و مشکلات فراروی صنعت حمل‌ونقل جاده‌‌ای را مرتفع سازیم.

در این نشست تخصصی باقر جوان مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه این‌گونه جلسات تخصصی نقش بسیار مهمی در بیان مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای و ارائه راهکارهای مناسب و ایجاد امنیت پایدار در جاده‌های مواصلاتی استان‌های مرتبط خواهد داشت گفت: بیش از 104 میلیون خودرو در محورهای مختلف استان آذربایجان‌ شرقی  طی شش‌ماهه اول سال جاری تردد کرده‌اند و استان‌هایی که در مرز قرارگرفته‌اند و ازنظر ترانزیت کالا دارای اهمیت ویژه‌ای هستند، می‌توانند در کنار یکدیگر به ارائه راهکارهای مناسب بپردازند.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور را جابجایی بار بدون بارنامه عنوان کرد و گفت: 40 الی 45 درصد از بارهای جابجا شده در جاده‌ها بدون بارنامه حمل می‌شوند و این مسئله مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

باقر جوان همچنین به معضل عدم ارائه بارنامه توسط وانت‌بارها اشاره کرد و افزود: متأسفانه حمل بار در اکثر وانت‌بارها بدون بارنامه انجام می‌شود و این مسئله باید هرچه سریع‌تر کنترل‌شده و از فعالیت وانت‌بارها بدون بارنامه در جاده‌ها جلوگیری شود.

در ادامه این نشست تخصصی علی‌اکبری مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان آذربایجان غربی بابیان این موضوع که آذربایجان غربی در بحث حمل‌ونقل کالا فعالیت ویژه‌ای دارد و سی هزار راننده حرفه‌ای در بخش کالا و مسافر در این استان فعال هستند گفت: بیش از 10 درصد حجم کل ترانزیت ورودی کالای کشور به پایانه مرزی بازرگان اختصاص‌یافته است و این جایگاه را در مرتبه چهارمین مرز زمینی فعال کشور قرار داده است. مهندس علی‌اکبری به بیان مشکلات مجتمع‌های خدماتی رفاهی پرداخت و اظهار کرد: در حوزه مجتمع‌های خدماتی رفاهی قدم‌های مهمی برداشته‌شده است و باید امکانات خاصی را در اختیار صاحبان این مجتمع‌های نیمه‌کاره قرارداد تا با تکمیل آن بتوانند به توسعه حمل‌ونقل و مسافر و کالا کمک شایان توجهی کنند.

رحمتی مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل نیز ضمن تشکر از اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان زنجان از برگزاری این نشست گفت: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 37 میلیون تردد در این استان به ثبت رسیده است. وی بابیان برخی از مشکلات در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی ادامه داد: باید تصمیماتی اتخاذ شود تا این مجتمع‌ها خدمات ارزنده‌ای‌ را به کاربران ارائه نمایند تا آنان به استفاده بیشتر از این مکان‌ها ترغیب شوند. رحمتی همچنین با اشاره به حضور پایانه‌های مسافر و کالا در داخل شهرها، انتقال آنان به حومه شهرها را امری ضروری دانست.

کد خبر : ۳۱۶۱۸۴