خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در دهدشت

بهره‌برداری‌های سیاسی و رسوخ خرافات مهم‌ترین آفات عزادری حسینی‌ست

عضو شورای شهر تهران بهره‌برداری‌های سیاسی و رسوخ خرافات و نوحه‌سرایی‌های خلاف واقع در مجالس عزاداری محرم را از مهم‌ترین آفات مجالس حسینی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از دهدشت، ولی‌الله شجاع‌پوریان در پنجمین یادواره ورزشکار و معلم شهید جمال‌الدین دولتخواه و شهدای ورزشکار که در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد، با طرح این سوال که آیا اینکه در مجالس حسینی برخی مداحان رقیب خود را تخریب می‌کنید ظلم نابخشودنی به حسین‌بن علی نیست؟ گفت: مداحانی که سال‌ها در این کشور چشم بر همه کاستی‌ها و اختلاس‌ها بستند و همراهی کردند اما امروز مجالس حسینی را کرسی‌ای برای تخریب دولت کرده‌اند.

شجاع‌پوریان گفت: میلیون‌ها انسان در عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی به صورت خودجوش و بدون هزینه پای منبر حسین (ع) می‌آیند اما از این مجالس عزاداری چه بهره‌ای می‌بریم؟

وی با اظهارتاسف از اینکه شیعیان از آئین‌های عزاداری و مجالس حسینی به درستی بهره نمی‌برند، اظهارکرد: امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه خویش قیام می‌کند اما عده‌ای در مرثیه‌خوانی دامادی قاسم را همه آرزوی امام عنوان می‌کنند.

عضو شورای اسلامی تهران افزود: اگر پتانسیل مجالس عزاداری محرم در اختیار جوامع غربی قرار می‌گرفت بهترین استفاده را برای اصلاح جامعه خویش می‌کردند.

شجاع پوریان بدون اشاره به نام مداح یا مداحانی که در نوحه‌سرایی‌های مجالس حسینی اقدام به نوحه‌سرایی‌های خلاف واقع می‌کنند؛ تصریح کرد: ما به جای ایجاد جوشش و بیداری جامعه، همدیگر را تخریب می‌کنیم و این سرمایه بزرگ را بلااستفاده گذاشتیم.

وی گفت: در گذشته اگر این خرافات روح انسان‌های بزرگی چون شهید مطهری را آزرد امروز یک آفت و آسیب دیگری به مجالس حسینی راه یافته و آن بهره‌برداری سیاسی است.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه مسلمان بودن عمل می‌خواهد و نمی‌توانیم هر کاری انجام دهیم و هر باوری و هر ناهنجاری در جامعه داشته باشیم، افزود: نهضت حسینی به داد اسلام رسید و اسلام را احیاء کرد.

کد خبر : ۳۱۵۸۵۴