خبرگزاری کار ایران

توسط اعضاء کمیسیون توسعه خدمات فنی اتاق زنجان صورت گرفت

بررسی چگونگی افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی از زنجان

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۴۸۷

اعضاء کمیسیون توسعه خدمات فنی و مهندسی اتاق زنجان به منظور بررسی کشورهای هدف جهت افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف در محل اتاق زنجان گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در این نشست ضرغام رئیس کمیسیون توسعه خدمات فنی مهندسی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع مالی حاصل از صدور خدمات فنی و مهندسی نصیب کشورهای توسعه یافته می‌شود، گفت: براساس آمار موجود تنها ۲۰ درصد درآمد صادراتی حاصل از این محل به کشورهای درحال توسعه تعلق دارد این در حالی است که صادرات نیروهای متخصص یکی از موثر‌ترین راهکار‌ها جهت کسب درآمد و ارزآوری کشور‌هاست.

ضرغام، صادرات خدمات فنی مهندسی را یکی از بهترین راه‌ها جهت افزایش و پیشرفت تکنولوژی شرکتهای داخلی دانست و تاکید کرد: رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی نشان از پیشرفت علم و فناوری و حاکی از توانمندی منابع انسانی داخلی بوده و این امر مایه مباهات کشور است.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضرین به ارائه پیشنهادات خود در خصوص نحوه ورود به کشورهای هدف پرداخته و خواستار حمایت همه جانبه دولت جهت افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی شدند.

بررسی بازار کشورهای هدف از طریق کار‌شناسان زبده، بهره‌مندی از موقعیت سوق الجیشی استان زنجان به دلیل نزدیکی به بازار عراق و ویرانیهای جنوب عراق و سوریه به عنوان بازار هدف، وجود نیروی انسانی متخصص مازاد بر نیاز در داخل کشور، منطبق نمودن شرکتهای ایران با استانداردهای جهانی جهت رقابت پذیری و تدوین استانداردهای مشخص در این زمینه و نهایتاً الگوبرداری از کشورهای موفق از پیشنهادات مهم مطروحه در این نشست بود.

 در پایان این نشست امین به عنوان دبیر این کمیسیون معرفی شد و مقرر شد در جلسات آتی این کمیسیون بصورت تخصصی‌تر نحوه ورود به بازار کشورهای هدف بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز