خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد

لاریجانی و آشتیانی گزینه‌های احتمالی جامعه‌ مدرسین در مجلس دهم

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به احتمال زیاد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و از حوزه انتخابیه قم، لیست می دهد و به احتمال فراوان علی لاریجانی و محمدرضا آشتیانی دو گزینه از سه گزینه این لیست انتخاباتی خواهند بود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تصمیم احتمالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای ارائه لیست در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، اظهار داشت: بنابر این بود تا جلسه ای راجع به شهر قم داشته باشیم که البته هنوز این جلسه برگزار نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اما قاعدتا ارائه لیست انتخاباتی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه قم، دور از ذهن نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که آیا آقای علی لاریجانی مجددا از قم کاندیدا خواهد شد؟ گفت: آن طور که من شنیدم ایشان باز هم از قم کاندیدا می شوند.

آشتیانی در پاسخ به این سؤال که خود شما نیز مجددا کاندیدای انتخابات مجلس خواهید شد؟ گفت: بله. ان‌شاءالله هستم.

خاطرنشان می شود، سهم استان قم از کرسی های مجلس شورای اسلامی 3نفر است و معمولا در اکثر قریب به اتفاق انتخابات ها، جامعه مدرسین حوزه علمیه، لیست انتخاباتی خود را به مردم قم معرفی می کند.

در دوره گذشته و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جامعه مدرسین به جای ارائه لیست سه نفره، لیست دو نفره شامل آقایان علی لاریجانی و محمدرضا آشتیانی را به مردم قم معرفی کرد، چرا که اعضای این تشکل با سابقه حوزوی که در جلسه تصمیم گیری برای بستن آن لیست حاضر بودند، با تقسیم آرای خود به صورت کاملا مساوی میان حجت الاسلام مجتبی ذالنوری و حجت الاسلام علی بنایی، نتوانستند گزینه سوم را برای لیست خود انتخاب کنند.

کد خبر : ۳۱۵۴۲۰