خبرگزاری کار ایران

بخشدار فشافویه خبر داد

راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات افراد جویای کار در بخشداری فشافویه

بخشدار فشافویه از راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات افراد جویای کار در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در جنوب استان تهران، احمد صابری ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و حل معضل بیکاری جوانان، با برقراری ارتباط مستمر میان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بخش فشافویه و مدیران شهرک صنعتی شمس آباد مقرر شده است سامانه بانک اطلاعات جویای کار به منظور شناسایی بیکاران بهمراه ذکر تخصص آنان جهت اشتغال و بهره وری از نیرو‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به استقرار بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه در این بخش و ظرفیت‌های موجود در آن بر برنامه ریزی مسولان شهرستان در راستای توجه به مسایل و مشکلات صاحبان صنایع این شهرک و رونق کار و تولید در این شهرک تاکید کرد و گفت: مسایل و معضلات زیر ساختی این شهرک مشکلاتی را برای تولیدکنندگان بوجود آورده است که در تلاشیم با حمایت دکتر جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و با هماهنگی بخش‌های مربوطه و حمایت، این مشکلات را کاهش و رفع نماییم.

صابری در ادامه این گفتگو با تشریح اقدامات صورت گرفته در سطح بخش فشافویه افزود: از چندی پیش با برقراری گشت مشترک بصورت منظم و مستمر و در معیت نمایندگان بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن آباد، بهداشت و درمان و عنداللزوم مراجع امنیتی و قضایی منطقه در خصوص کنترل نرخ اجناس، پخت نانوائی‌ها، بهداشت مواد غذایی بویژه مواد پروتئینی، عملکرد جایگاههای سوخت، ناوگان اتوبوس و سواریهای خطی همچنین ارتباط با اداره تعزیرات و واحد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخورد با متخلفین و توزیع اجناس با نرخ تنظیم بازار در راستای عملیاتی شدن طرح اقتصاد مقاومتی اقدامات لازم را اعمال کرده‌ایم.

بخشدار فشافویه در پاسخ به سوالی در خصوص حل مشکل آب شرب بخش اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در سطح کشور اقدامات مقدماتی در خصوص طرح مطالعاتی هدایت آبهای شرب و زراعی به منطقه صورت گرفته که بزودی از طریق تعیین حق آبه و استفاده از آبهای خروجی و مازاد آب زراعی و تخصیص آب از سد ماملو و همچنین تهیه زمین برای حفرچاه برای تقویت شبکه آب شهری و روستایی اقداماتی صورت گرفته است.

برقراری ارتباط مستمر با بانک‌های عامل و صندوق مهر امام رضا (ع) و بنیاد مسکن در خصوص اعطای تسهیلات وام ازدواج، احداث و نوسازی مسکن بویژه برای قشر جوان منطقه با استفاده از کمک خیرین منطقه از دیگر اقداماتی بود که بخشدار فشافویه به ان‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای حل آسیب‌های اجتماعی از طریق نصب و نشر پوس‌تر، تراکت و بنر و برقراری کارگاه‌ها و کلاسهای آموزشی پیرامون عواقب مصرف اعتیاد، بزه، سرقت، طلاق و... اطلاع رسانی خوبی در سطح بخش صورت گرفته و قرار است از طریق تقویت کمپ‌های ترک اعتیاد مجاز با عوامل سرقت و قاچاق و توزیع مواد مخدر قاطعانه جلوگیری گردد.

به گفته صابری دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان، کنترل و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، بازدید معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از کارخانجات شهرک صنعتی شمس آباد، بازدید می‌دانی به اتفاق نمایندگان وزارت کشور، استانداری تهران و فرمانداری جهت تعیین حد و مرز بخش فشافویه، بازدید از نانوائیهای سطح شهر و روستاهای تابعه، پیگیری ریل گذاری خط مترو به شهرک صنعتی شمس آباد، احداث کمربندی شهر حسن آباد و طرح تملک روستای سلمان آباد از سوی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات بخشداری فشافویه است.

وی با اشاره به تشکیل تعاونی‌های بانوان در سطح بخش، هدف از این اقدام را اشتغال زنان خود سرپرست و بد سرپرست عنوان کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این زمینه و ایجاد مجموعه‌های کار آفرین همچون واحد‌های قالیبافی و صنایع دستی صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در بخش فشافویه همچنین از کمک شهرک آلومینیوم کاران در خصوص واگذاری زمین به منظور احداث کلانتری در این شهرک و همچنین شورا و دهیاری ابراهیم آباد در خصوص احداث پاسگاه در این روستا قدردانی کرد و از اجرای طرح هادی در روستاهای آراد و قلعه محمد علی خان در آینده نزدیک خبر داد.

صابری افزود: با توجه ویژه دکتر جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، تفاهنامه اجرای طرح هادی در این دو روستا با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد گردیده که ان شاله پس از انجام زیرساخت‌های لازم در رابطه با شبکه فاضلاب و آب شرب روستایی و همچنین گازرسانی به این دو روستا این طرح در این روستا‌ها اجرا خواهد شد که با این اقدام، تمامی روستناهای بخش فشافویه دارای طرح هادی می‌شوند.

بخشدار فشافویه همچنین با اشاره به کمربندی حسن آباد از پیگیری‌های فرماندار شهرستان ری به منظور تصویب این پروژه در سفر ریاست جمهوری به این شهرستان و تحقق خواسته چندین ساله مردم شهر حسن آباد خبر داد.

کد خبر : ۳۱۴۸۶۳