خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور

برخی از استان‌ باید موتور حرکتی اقتصاد مقاومتی شوند

وزیر کشور گفت: برخی از استان‌های کشور باید موتور حرکتی اقتصاد مقاومتی شوند و استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که می‌تواند نقش موثر و بزرگی در این زمینه ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم افتتاح فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: ماه محرم ماه شور و شعور، ماه استقامت و ایمان و ماه فداکاری و ایثار است و امیدوارم که خداوند توفیق درک این ماه را بدهد و افتخار دارم که در خدمت مردم بزرگوار و شهید پرور اصفهان هستم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه امروز فاز نخست پروژه قطار شهری اصفهان به همت مدیریت استان، شهردار اصفهان، شورای شهر، شهرداران، مسئولان و مدیران و به ویژه کارگران عزیز به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: کارگران کمتر در این پروژه‌ها دیده می‌شوند در حالی که در مترو، تونل و حفاری‌ها زحمات زیادی را می‌کشند.

وی در ادامه از استاندار اصفهان و شهردار اصفهان و نیز شهردار سابق اصفهان که با همت آنها این پروژه به بهره‌برداری رسید، تشکر کرد.

رحمانی‌فضلی به شرایط کشور و قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: همه دستاوردهای ایران اسلامی به لطف خدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری و ایستادگی‌های مردم محقق شده‌ است و ما در شرایطی هستیم که در ابعاد مختلف روز به روز به توفیق کشور افزوده می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در راه پیشرفت باید گام‌های زیادی بردارد، افزود: دولت تدبیر و امید با تدوین برنامه‌های کلان و مهم تلاش کرده است که گام‌های بلندی را در عرصه داخلی و بین‌المللی بردارد.

وی اضافه کرد: یکی از این گام‌ها حل مسئله انرژی هسته‌ای و احقاق حقوق ملت ایران بود که با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد از این مسئله حل شده است و باید به سمت رفع کامل تحریم‌ها حرکت کنیم.

وزیر کشور اقتصاد مقاومتی را اصلی‌ترین مدل اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید این موضوع را به جایی می‌رساند افزایش استقامت اقتصاد کشور را در بر خواهد داشت.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر روی دوش مردم است، یادآور شد: هر روش اقتصادی که به پخش منابع نفتی میان دستگاه‌های اجرایی منجر شود، کاهش شدید بهره‌وری، افزایش تورم و خروج از عدالت را به‌دنبال خواهد داشت.

وی به تفاوت‌های توان اقتصادی استان‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از استان‌های کشور باید موتور حرکتی اقتصاد مقاومتی باشند و استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که می‌تواند نقش موثر و بزرگی در این زمینه ایفا کند.

وزیر کشور اعلام کرد: دولت از استان‌ها خواسته تا برنامه‌های خود را مبتنی بر اقتصاد مقاومتی ارائه دهند تا هیچگاه شاهد طولانی‌شدن پروژه‌ها همچون پروژه ۲۰ ساله قطار شهری اصفهان نباشیم.

رحمانی‌فضلی گفت: اگر کشور ما حرف اول را در منطقه می‌زند، به این دلیل است که ما توانسته‌ایم امنیت داخلی و قدرت ملی خود را در سایه پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب به‌ دست آوریم.

وزیر کشور حفظ وحدت در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی را یک ضرورت دانست و افزود: هیچ عاملی نباید جامعه را دچار تفرقه و اختلاف کند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی تاکید کرد: انتخابات امسال باید به یک مانور عظیم ملی تبدیل شده و همه مردم در عین اینکه نشاط سیاسی دارند، حول محور وحدت حرکت کنند.

گفتنی‌ست وزیر کشور پس از افتتاح این طرح به همراه شهروندان اصفهانی در ایستگاه کاوه سوار بر قطارشهری اصفهان شد و در ایستگاه جابرانصاری از آن خارج شد تا در برنامه بعدی سفر خود یعنی دیدار با با آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع عظام تقلید شرکت کند.

کد خبر : ۳۱۳۷۳۲