خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ؛

نخستین کارخانه کمپوست مازندران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۸۷۱

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید در برنامه ی مدیریت شوراها و شهرداری ها یک طرح اقتصادی با توجه به آنالیز و انواع پسماند در نظر گرفته می شود.

شامگاه امروز با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران نخستین کارخانه کمپوست مازندران در شهرستان بهشهر افتتاح شد.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه کمپوست اظهار کرد : موضوع محیط زیست و پسماند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است  که رییس جمهور با توجه به اهمیت این موضوع ، آن را در عالی‌ترین سطح با رویکرد و نگاه علمی ، با تدبیر ساز وکارهای موثر و اجرایی مورد توجه قرار داده است.
 
ابتکار با اشاره به اینکه در 6 ماهه ی سال جاری 4 مصوبه  آسیب شناسی مسائل محیط زیست شهری داشتیم گفت : علاوه بر تسهیلات ویژه که برای اجرای مدیریت پسماند مدنظر بود ، ابهامات در عمل و اجرا آن مصوبات را در نظر گرفتیم.
 
وی ادامه داد: در استان‌های شمالی از برنامه  سوم توسعه مدیریت پسماند و در برنامه‌های چهارم و پنجم به عنوان هدف اصلی مدنظر قرار گرفت اما متاسفانه این موضوع به تاخیر افتاد.
 
معاون رییس جمهور گفت :این بی‌توجهی به مناظر ، ظرفیت‌های زیبای گردشگری ، میراث فرهنگی، شهرها و روستاها آسیب جدی وارد کرد.
 
ابتکار با اشاره به اینکه افتتاح این کارخانه اتفاق بسیار مهمی در حوزه  محیط زیست می‌باشد، افزود: با افتتاح آن علاوه بر حل بخشی از معضلات محیط زیستی ، گامی در جهت اشتغال زایی نیز می باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: باید چگونگی مصرف ، مدیریت پسماند ، تفکیک از مبدا و نقش اقتصادی پسماند را به طور عمومی آموزش داد.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در پایان گفت: باید در برنامه  مدیریت شوراها و شهرداری ها یک طرح اقتصادی با توجه به آنالیز و انواع  پسماند در نظر گرفته می شود.
 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز