خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات ۱۵۰ کارگر خدماتی شهرداری نیشابور

حق بیمه حدود ۱۵۰ کارگر خدماتی وفضای سبز شهرداری نیشابور از سه ماه پیش تاکنون به صورت کامل پرداخت نشده است.

منابع خبری ایلنا در نیشابور با اعلام این خبر گفتند:  از سه ماه پیش که شهردار جدید نیشابور منصوب شده است حق بیمه حدود ۱۵۰ نفر از کارگران رسمی وقرار دادی بصورت کامل به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

علاوه بر این آنها از ایجاد تاخیرهای ۱۵ تا ۲۰ روزه در پرداخت مطالبات مزدی و کاهش مزایای اضافه کاری و حق کار در روزهای تعطیل این کارگران خبر می‌دهند.

به نقل از این کارگران در توضیح مشکل ایجاد شده گفته می‌شود: ماهی ۶ روز تعطیل کاری داشتیم که بابت انجام کار در آن روزها مزایای اضافی می‌گرفتیم اما اکنون تعطیلات ماهانه ما به سه روز کاهش یافته است. همچنین مجموع ۶۰ تا ۸۰ ساعت اضافه کاری که پیش از این برای هرکدام از ما  محاسبه می‌شد به حدود ۵۰ ساعت رسیده است.

در عین حال این کارگران در مورد بخش دیگری از مطالبات عرفی تعدادی از همکارانشان گفتند: شهرداری هر ساله روز جانباز به تعداد ۵ نفر از کارگران جانبازخدماتی وفضای سبز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در قالب کمک هزینه پرداخت می‌کرد اما سال جاری این اتفاق عملی نشد.

به ادعای کارگران مسئول فضای سبز شهرداری نیشابور که به تازگی (حدود ۲۰ روز پیش) مسئولیت فضای سبز شهر نیشابور را برعهده گرفته‌اند هیچ یک از مطالبات کارگران فضای سبز را نمی‌پذیرد.

کد خبر : ۳۱۲۷۳۲