خبرگزاری کار ایران

با حضور دکتر ابراهیم اصغرزاده

انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد

انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند با حضور ابراهیم اصغرزاده و جمعی از اساتید دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از خراسان جنوبی، محمدی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: دانشگاه بیرجند با راه اندازی این انجمن ۵ تشکل رسمی سیاسی دارد و بسیار خوشحالیم که همه نگاه‌ها و نگرش‌ها و رویکردهای سیاسی در دانشگاه بیرجند فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این ۵ تشکل همدل و همزبان در راه اعتلای وطن خود و هدف نهاییشان که‌‌ همان سربلندی ایران اسلامی است فعالیت می‌کنند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند اظهارکرد: دانشگاه بیرجند در آذرماه همایش دانشگاهی در حوزه توافق هسته‌ای با عنوان «توافق هسته‌ای فرصت‌ها و تهدید‌ها» برگزار می‌کند.

در ادامه نیک بین، دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند طی چند سال گذشته فضایی تک صدایی داشت و چند سال در تلاش بودیم که تشکل اصلاح طلب را داشته باشیم که در دولت گذشته به دلیل شرایط و جوی که وجود داشت موفق به راه اندازی این انجمن نشدیم که با روی کار آمدن دولت روحانی این انجمن راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این انجمن شامل دو قسمت فرهنگی و سیاسی است؛ چراکه حضور هر دو این‌ها در کنار یکدیگر لازم است و فرهنگ بدون سیاست و سیاست بدون فرهنگ معنایی ندارد همانطوری که اصلولگرایی بدون اصلاح طلبی و اصلاح طلبی بدون اصولگرایی معنایی ندارد و همه این‌ها در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند.

سخنران بعدی جلسه ابراهیم اصغرزاده با اشاره به راه اندازی انجمن فرهنگ و سیاست در دانشگاه بیرجند، گفت: اساس راه اندازی این انجمن‌ها گفت‌و‌گو و تحمل دیگری است و این‌‌ همان مبارزه با استبداد است.

وی ادامه داد: استبداد‌‌ همان چیزی است که فرد خود را دارای حقوق بداند اما دیگری را به راحتی متهم می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: انقلاب اسلامی محصول مشترک بود و قرار نبود انقلاب توسط یک عده مصادره شود و در کنار انقلاب نیز شعار آزادی بود و چه چیزی باعث شده که آزادی به عنوان یکی از اصول انقلاب کنار گذاشته شود.

اصغرزاده با بیان اینکه آزادی آن چیزی است که دانشگاه با آن متولد شد، اظهارکرد: شما دانشجویید و بنای دانشگاه به دانش، نقد و سوال کردن است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، دانشگاه را محل فکر دانست و افزود: نمی‌توان دانشجویان را یک تشکل با یک تفکر دانست و آن هم تفکری که ترور زبانی و روانی می‌کند و پشت سر آن نیز ترور فیزیکی می‌آید.

اصغرزاده اظهارکرد: الان دیگر جایگاهی ندارد که عده‌ای رگ گردنشان بیرون یزند و به اسم اسلام عقاید خود را به مردم تلقین کنند و اگر در تفسیر اسلام و بیان احکام اسلام دچار آفت و بیماری شدید که رقیب و هم وطن خود را ترور شخصیتی کنید یکی پیدا می‌شود که ترور فیزیکی کند در حالی که سهم و حق انقلاب این نبود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران محصول مشترک همه نیروهای سیاسی بود و حق نداریم این انقلاب را مصادره کنیم و دانشجوی واقعی نیز کسی است که هیچ‌گاه دچار حصر نشود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: جنبش دانشجویی باید آرمان داشته باشد و براساس این آرمان‌ها حرکت کند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای و مخالفان توافق تصریح کرد: مخالفان ابتدا باید توضیح دهند که چرا مملکت به اینجا رسید و بعد در مورد جزئیات توافق سوال بپرسند.

اصغرزاده با اشاره به تصویب کلیات برجام در مجلس، افزود: امروز کاری که در مجلس انجام شد کاری ارزنده بود و این حاکی از آن است اکثریتی که در مجلس هستند پیام مردم را درک می‌کنند و این اتفاقی خوب و امیدبخش برای مردم است.

وی تاکید کرد: ما موافق این نیستیم درهای مملکت را باز کنیم و مملکت را بفروشیم اما موافق قطع ارتباط با سایر کشور‌ها نیز نیستم و استقلال ایران در قطع ارتباط با سایر کشور‌ها نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، تصریح کرد: پایه‌های اقتصاد سالم بر شفاف سازی است و در حال حاضر اقتصاد کشور شفاف نیست؛ چراکه بخشی از اقتصاد کشور زیرزمین است و مالیات پرداخت نمی‌کنند که این باعث شده که دچار فساد ساختاری در عرصه اقتصادی شویم.

اصغرزاده ادامه داد: دولت روحانی برای اینکه برجام را به عنوان دستاورد سیاست خارجه خود معرفی کند باید دست به مبارزه بزند و اگر این کار را نکند پول‌های غیرشفاف در انتخابات وسیع گروه‌های خودجوش هزینه می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: ایجاد شرایط یکسان برای برگزاری انتخابات عادلانه، آزاد و دموکرات از دیگر وظایف رییس جمهور است.

اصغرزاده، قانون را بنای فعالیت اصلاح طلبان دانست و گفت: آقای روحانی باید نسبت به کارآمد کردن نظام و اینکه جمهوری اسلامی دچار بحران سوء مدیریت نشود برنامه داشته باشد.

وی اظهارکرد: صداوسیما بودجه میلیاردی که در اختیار دارد اجازه نمی‌دهد آقای روحانی از تریبون صدا وسیما برای بهبود وضعیت کشور استفاده کند.

اصغرزاده با اشاره به انتخابات مجلس اسلامی نیز گفت: اگر مجلسی روی کار بیاید که شرایط اجرای توافق را ایجاد کند چرخه مملکت روی مدار اخلاقیات و خرد جمعی می‌افتد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، ‌بیرجند را «دُر یتیم کویر» خواند و گفت: این حق بیرجند نیست که اینگونه محروم بماند؛ چراکه کشور همانند یک کشتی است و همه در یک کشتی هستیم اگه گوشه‌ای از کشتی سوراخ شود تمام کشتی سوراخ می‌شود و همه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

اصغرزاده افزود: آستان قدس درآمد بسیاری دارد و این هزینه‌ها اگر صرف رفع محرومیت خراسان شود نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه استقلال اقتصادی و امنیت اجتماعی نیز زنان نباید سهم کمتری داشته باشند.

کد خبر : ۳۱۲۵۳۷