خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خبر داد

اخذ مجوز ۴ بخش تخصصی در بیمارستان تامین اجتماعی خراسان شمالی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی از اخذ مجوز ۴ بخش تخصصی در بیمارستان تامین اجتماعی استان بعداز ۱۸ سال خبرداد و این بخش‌ها شامل چشم، گوش و حلق بینی، ارتوپتی، اورولوژی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، سیداحمد سیدی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی به اهمیت تکریم از بازنشستگان در ادیان، آموزه‌های دینی وجوامع اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: بنا به فرموده پیامبراسلام (ص) احترام به موی سفید سالمندان و سالخوردگان را تجلیل از خداوند می‌دانند و حال چه ارزشی بالا‌تر از اینکه خدمت رسانی به شما عزیزان درحد تجلیل از خداوند باری تعالی است.

وی خدمت رسانی به بازنشستگان را یک عبادت دانست و تصریح کرد: این افتخار بسیار بزرگی است کارکنان سازمان تامین اجتماعی نصیبشان شده است.

سیدی با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین شرایط کاری در مجموعه سازمان تامین اجتماعی این استان نسبت به سایر استان‌ها است گفت: چرا که استان خراسان شمالی دارای اشتغال صنعتی بسیار ضعیف است و بیشتر اشتغال این استان در زمینه کشاروزی، دامپروری، صنایع دستی به صورت سنتی و غیر مکانیزه است.

وی یکی دیگر ازشرایط سخت فعالیت بیمه‌ای در استان خراسان شمالی را وجود ۵۰ درصد جمعیت روستایی و ۵۰ درصد شهری ذکر کرد و افزود: تقریبا نیمی از جمعیت استان از شمول بیمه‌ای تامین اجتماعی خارج هستند.

وی وسعت پوشش جغرافیایی استان خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها بزرگ‌تر دانست واظهار کرد: تقریبا وسعت پوشش جغرافیای واحدهای اجرایی شعب تامین اجتماعی استان حدود۲ برابر میانگین کشوری است که به عنوان یک معضل اساسی در پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی استان شناخته می‌شود.

سیدی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، مشکلات و مسائل در جوامع امروزی را بحث مدیریت و معضل چالش سالمندان، افراد بی‌سرپرست، کارافتاده عنوان کرد وگفت: با پیچیده شدن زندگی‌های اجتماعی و پیدایش انقلاب صنعتی وشکل گیری نیروهای انقلاب صنعتی، مدیریت و مشکلات دوران سالمندی و سالخوردگی نیازمند این بود که به صورت علمی و مدون برنامه ریزی شود تا شاهد این باشیم که هیچ سالمند و کار افتادگی بدون پوشش بیمه‌ای نداشته باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان به تصویب قانون تامین اجتماعی درتیر 1354اشاره کرد وخاطرنشان کرد: در حال حاضر درکل کشورپوشش بیمه‌های تامین اجتماعی وضعیت مناسبی نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است.

وی افزود: البته در حد انتظار نیست و پوشش بیمه‌ای باید بهتر از این‌ها باشد که انشاالله با برنامه ریزی‌های که انجام خواهد شد و بانگاه ویژه‌ای به مصائب و جایگاه و نقش نظام اجتماعی در حمایت از سالمندان شاهدشرایط بهتری باشیم و شرایطی ایجاد شود که هیچ شهروندی بدون پوشش بیمه‌ای نباشد.

سیدی دررابطه با دستاورد‌ها و اقدامات حوزه تامین اجتماعی استان در دولت تدبیر و امید گفت: براساس آخرین سرشماری انجام شده از جمعیت حدود ۹۱۱ هزارنفری استان خراسان شمالی حدود ۵۱ درصد جمعیت شهری و ۴۹ درصد جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: براین اساس ۳۸ درصد جمعیت استان و ۷۱ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با اعلام اینکه ۱۰۴ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامیناجتماعی استان هستند افزود: این تعداد با احتساب افراد تحت پوشش خود به۳۱۵ هزار نفر می‌رسد.

سیدی از وجود ۱۱ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی در کل استان خبرداد و گفت: ماهیانه حدود ۱۰میلیارد تومان حقوق مستمری بگیران از تامین اجتماعی استان پرداخت می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید را برای اولین بار انتخاب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ازبدنه کار‌شناسی تامین اجتماعی، احیای معاونت فرهنگی واجتماعی، تدوین برنامه‌های استراتژی تامین اجتماعی، تلاش برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف تامین اجتماعی اعلام کرد.

سیدی دستاوردهای استانی تامین اجتماعی استان را اخذ مجوز و راه اندازی شعبه دو تامین اجتماعی استان، راه اندازی واحد کارگزینی در راستای برون سپاری خدمات سازمان به بخش خصوصی، افتتاح شعبه اقماری راز و جرگلان، ارتقای واحدهای شهرستانی ذکر کد.

محمود دلپسند، معاون توسعه و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی برتکریم و اهمیت بازنشستگان در جامعه تاکید کرد و گفت: توجه و احترام به پیشکسوتان و بازنشستگان برای شاغلین در واقع احترام به خود آن‌ها خواهد بود چرا که در آینده نزدیک همه ما به این مرحله خواهیم رسید.

وی بازنشستگان را گنجینه‌ای از تجربه، تخصص، مهارت دانست وگفت: یقینا این افراد به عنوان یک هدایت گر، راهنما می‌تواند برای همه ما در زندگی و جامعه تاثیرگذار باشند.

دلپسند همچنین به بدهی‌ها واحدهای تولیدی استان به تامین اجتماعی اشاره کرد و متذکر شد: تمام واحدهای تولیدی تلاش کنند حق بیمه واحدهای خود را به موقع پرداخت کنند چراکه اگر این چرخه درتامین اجتماعی به موقع اتفاق نیفتد در آینده سازمان تامین اجتماعی در پرداختی حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه خواهد شد.

داریوش یزدانی، مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز احترام به بازنشستگان و سالمندان را یک موهبت الهی دانست وگفت: توجه و اهمیت ویژه به بازنشستگان در جامعه به تبع اثرات آن به خودما برمی گردد چراکه این فراینده در آینده برای ما تکرار خواهد شد.

وی به بازسازی کامل زایشگاه بیمارستان ثامن ائمه (عج) بجنورد اشاره کرد و افزود: این زایشگاه طی ۲ماهه گذشته به وسعت ۳۵۰ مترمربع بازسازی شده و اکنون به عنوان بهترین زایشگاه تامین اجتماعی مطرح است.

وی به خریداری دو دستگاه آمبولانس برای درمانگاه شیروان و اسفراین اشاره کرد و گفت: یک دستگاه آمبولانس نیز به درمانگاه تامین اجتماعی جاجرم تحویل داده شده است.

یزدانی برای تقویت ناوگان حمل و نقل استان در بخش درمان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر ۸ دستگاه خودرو مجوز آن برای حمل ونقل بیماران گرفته شده است.

وی از اخذ مجوز ۴ بخش تخصصی در بیمارستان تامین اجتماعی استان بعداز ۱۸ سال خبرداد و این بخش‌ها شامل چشم، گوش و حلق بینی، ارتوپتی، اورولوژی است.

کد خبر : ۳۱۱۸۲۹