خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

پلیس باید نماد ادب و اخلاق در جامعه باشد

استاندار گیلان با بیان اینکه هر جا پلیس حضور دارد مردم باید آنجا احساس آرامش کنند، گفت: پلیس علاوه بر اقتدار باید نماد ادب و اخلاق در جامعه باشد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد، با تبریک این ایام اظهار داشت : نیروی انتظامی مظهری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و در کنار این اقتدار باید نمادی از ادب و اخلاق باشد.

وی اقتدار را همراه با دقت ، مراقبت و خدمت به مردم دانست و افزود : نیروی انتظامی در اجرای همه‌ی وظایف قانونی که بر عهده دارد دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی را ملاک عمل قرار می‌دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : هر جا پلیس حضور دارد مردم باید آنجا احساس آرامش کنند و بحمدا... در استان گیلان وجود آرامش در دل مردم کاملاً مشهود است.

وی وظیفه نیروی انتظامی را فراتر از مبارزه با جرم دانست و تصریح کرد : ایجاد نظم و حفظ امنیت عمومی یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است.

رئیس شورای تأمین استان امنیت را زندگی همراه آرامش با احترام به سرمایه‌های مادی و معنوی شهروندان دانست و خاطر نشان کرد : با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات خوبی که از سوی شورای تأمین استان و با همدلی، همزبانی و همکاری همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی صورت گرفته، آرامش خاصی در بین مردم ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای تأمین استان یکی از موفق‌ترین شوراها در سطح کشور است، گفت : گام‌هایی که در جهت رفع مشکلات و موانع امنیتی استان برداشته شد باعث ارتقاء شاخص‌ها و کاهش جرائم گردید که این مهم منجر به توسعه فضای کسب و کار و ایجاد آرامش در استان شد که بخشی از آن مرهون تلاش‌های سبز قامتان نیروی انتظامی است.

در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه این نیرو در خدمت مردم و برای مردم است گفت : هفته ناجا امسال با شعار "اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش" آغاز شده است و در جهت تولید، حفظ و پیشبرد اهداف نظام گام بر خواهد داشت.

سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به اینکه پلیس اسلامی متفاوت از دیگر پلیس‌ها و هدف آن دفاع از حقوق جامعه و جلب رضایت مردم است افزود : در یک سال گذشته توفیقات خوبی در کاهش حوادث در حوزه ترافیکی و نیز کاهش جرائم خشن کسب کرده‌ایم که در حوزه ترافیک درون شهری 16 درصد، برون شهری 7 درصد و  جرائم به عنف 4 درصد کاهش را شاهد بودیم.

در خاتمه این مراسم از خانواده شهدا، جانبازارن و نیروهای نمونه نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد و نیروهای واحدهای انتظامی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 

کد خبر : ۳۰۹۹۹۶