خبرگزاری کار ایران

کتاب‌خوانان میهمان روحانیون و طلاب

صد و چهلمین نشست ملی «کتاب‌خوان» ویژه روحانیون و طلاب در گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، صد و نهمین نشست ملی «کتاب‌خوان» کشور و پنجمین دوره این نشست با حضور جمعی از روحانیون و طلاب، اهالی فرهنگ، کتابداران، اعضای کتابخانه‌های عمومی و اصحاب رسانه امروز در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد.

امیر محمدپور در این نشست با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند تلاش همگانی و حرکت جهادی است، گفت: کتابخوانی مصداق امر به معروف است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و افزود: کتابخوانی باید در بین مردم عادت شود.

محمدپور با بیان اینکه در نشست کتابخوان افراد کتاب‌های خوانده‌شده خود را در اختیار دیگران می‌گذارد تصریح کرد: افراد تجربه شیرین کتابخوانی را به دیگران ارائه می‌کنند. وی کتابخوانی را مصداق امر به معروف و دعوت به‌خیر دانست و گفت: کتاب با خوانده شدن از غربت بیرون می‌آید.

این مسئول ترویج کتابخوانی را نیازمند حرکت جهادی ذکر کرد و یادآور شد: نخواندن کتاب باید به قبح عمومی تبدیل شود و کتابخوانی را جزو الزام‌های زندگی بدانیم.

امیر محمدپور با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی کتابخوانی باید از ناحیه بزرگان انجام شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه پیشگام هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان متذکر شد: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند تلاش همگانی و حرکت جهادی است.

گفتنی‌ست؛ در این نشست ده تَن از علاقمندان به مطالعه، کتابهای خوانده شده خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند و در پایان از ده نفر با اهدای لوح یادبود یکصد و چهلمین دوره نشست کتاب خوان تجلیل شد.

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر خود می‌پردازند و در جلساتی که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک می‌گذارند.

کد خبر : ۳۰۹۶۰۱