خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان

ورزش‌های بومی و محلی باید در مدارس گیلان احیاء شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ورزش‌های بومی، محلی در مدارس باید احیا شود و دانش‌آموزان بیش از گذشته برای ورزش قهرمانی مهیا شوند.

به گزارش ایلنا، مهدی حاجتی در اولین جلسه شورای ورزش مدارس، اظهار کرد: به رغم اینکه مدارس دولتی از امکانات خوبی برخوردار هستند، در ورزش دانش‌آموزی باید از مشارکت اولیا بهره بگیریم چرا که تکیه بر امکانات دولتی کافی نیست.

وی افزود: باید بر کار مربیان و معلمان ورزشی نظارت کافی صورت بگیرد و در عین حال باید دوره‌های مختلف ورزشی را برای به روز بودن آن‌ها فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به کم تحرکی دانش آموزان، تاکید کرد: باید فضای ورزش مدارس را به شکلی تقویت کنیم که دانش آموزان از تحرک کافی برخوردار باشند زیرا بی‌تحرکی خطرات جسمی و روحی عدیده‌ای برای بچه‌ها به همراه دارد.

حاجتی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های حیات پویا و سباح، نشاط و سلامتی دانش آموزان بیش از گذشته تامین شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست با برشمردن برخی از مشکلات ورزش دانش آموزی نظیر کمبود استخر در برنامه ورزش دانش آموزی و ازدیاد چاقی در دانش آموزان، گفت: با اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس می‌توان دانش آموزان را برای حضور فعال‌تر در کلاس درس مهیا کرد.

کد خبر : ۳۰۹۵۱۶