خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گیلان خبر داد

صدور کارت شناسایی برای دهیاران در آینده‌ای نزدیک

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گیلان با تاکید بر اهمیت نقش دهیاران در توسعه روستاها، از صدور کارت شناسایی برای دهیاران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست دهیاران فومنی با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گیلان و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرماندار فومن به تعامل خوب دهیاران با دستگاه‌های اجرایی و جلسات منظم ماهانه با دهیاران اشاره کرد و گفت: دهیاران این شهرستان در مدیریت خشکسالی و مراسم استقبال از ریاست جمهوری نقش پررنگی داشتند.

میر شمس مومنی‌زاده عدم برخورداری از کارت شناسایی، آموزش و حقوق و مزایای مناسب را بخشی از مشکلات دهیاران اعلام کرد و افزود: اکنون مسائلی مثل صدور پروانه، تغییر کاربری اراضی، سامان‌دهی رودخانه‌های مجاور روستا، جمع‌آوری زباله‌ها و انتقال آنها، روشنایی معابر روستایی، ساخت پل و تهیه خودروی آتش نشانی برای روستاها از جمله مواردی‌ست که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گیلان به آمار شهرنشینی و روستانشینی در کشور اشاره  کرد و گفت: هفتاد درصد جمعیت کشور شهری و سی‌درصد روستایی‌ست ولی در گیلان برعکس استان‌های دیگر است یعنی شصت درصد روستایی و چهل درصد شهری هستند.

عسگر حسنی‌پور با بیان اینکه برای نگه داشتن جوانان تحصیل کرده در روستاها باید دغدغه بیکاری  آنها را برطرف کنیم،  بیان کرد: با کمک دهیاران این امر امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار بدان معنی نیست که فقط به روستاها خدمات آب و برق و گاز داده شود، خاطرنشان کرد: اگر به آمار استان‌های کشور نگاه کنید از سی و یک استانی که داریم بیست و چهار استان دخل و خرجش با هم نمی‌خواند و متاسفانه استان ما نیز شامل همین دسته است.

حسنی‌پور به خدمات دولت یازدهم اشاره کرد و یادآور شد: در دولت گذشته ایران بیشترین درآمد نفتی تاریخ خود را داشته ولی متاسفانه بدهکارترین دولت نیز بوده است.

وی ادامه داد: امروز روحانی باید با نفت چهل دلاری جوابگوی اداره کشور و بدهکاری زیاد دولت به پیمانکاران شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گیلان عنوان کرد: ما با مشورتی که با فرمانداران داشتیم اجرای پروژه‌ها را به مدیریت شهرستان واگذار کردیم تا در سطح شهرستان برای پروژه‌های روستایی تصمیم‌گیری شود.

حسنی‌پور از صدور کارت شناسایی برای دهیاران، آموزش دهیاران بدوی و در هنگام خدمت، احداث ساختمان‌ها برای دهیاری‌های فاقد دفتر یا مکان، بیمه‌خانه‌های روستایی، بیمه تکمیلی و حقوق کامل برای دهیاران روستاهای دارای پانصد خانوار و همچنین واگذاری پنج دستگاه نیسان کمپرسدار، سه دستگاه بیل بیکو، یک دستگاه خودروی آتش نشانی و یک دستگاه ماشین مجهز به حمل زباله به دهیاران فومنی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

گفتنی‌ست؛ دهیاران بخش سردار جنگل و مرکزی فومن نیز در این نشست به نمایندگی از دهیاران شهرستان به بیان مشکلات موجود پرداختند.

کد خبر : ۳۰۹۴۶۰