خبرگزاری کار ایران

داور یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان

هنر درمانی در شناخت فضاها و محیط زیست انسان ضروری‌ست

داور یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان گفت: هنر درمانی در شناخت فضا‌ها و محیط زیست انسان ضروری‌ست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان سید مهدی مجتهد، پایه‌گذار و مدیر مرکز آفرینش‌های هنری کانون فکری فرهنگی کودکان و نوجوانان در مرکز تهران و مراکز شهرستان‌ها با پیشینه‌ای بیش از ۳۰ سال، متخصص در زمینه خلاقیت و تربیت که از طریق هنر به ویژه کودکان و نوجوانان هنرهای تجسمی، نمایش و تئا‌تر عروسکی، گرافیست، طراح داخلی، متخصص در ایجاد فضاهای مختلف در زمینه خلاقیت برای رشد کودکان و نوجوانان از طریق هنرهای گوناگون تجسمی و نمایش، مدیریت انتخاب، آموزش تئوری و عملی برای مربیان، کار‌شناسان، هنر خلاق و درمانی فعالیت دارد.

مدیر آفرینش‌های هنری کانون فکری فرهنگی کودکان و نوجوانان، فعالیت در زمینه هنر کودکان و نوجوانان، هنرهای تجسمی و مشارکت در نمایشگاه‌های داخلی را از جمله حضور پررنگ وی در حیطه کاری برشمرد.

مجتهد، تخصص اصلی خود را در زمینه هنرهای تجسمی عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت در هنرهای نمایشی و تجسمی در رشته‌ها مختلف و همچنین کار برای کودک با سابقه بیش از ۳۰ سال تجربه بسیار خوبی بوده است.

وی، مطالعه کردن راجزو یکی دیگر از فعالیت‌های اصلی و خستگی ناپذیر در زندگی خود دانست و گفت: مطالعه در زمینه‌های فعالیت و کار و تلاش جزو ضروریات و مقولات حائز اهمیت است و باید در زمینه خلاقیت در هنر تلاش کرد.

داور یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، فعالیت در طراحی و راه اندازی چندین موزه و فضاهای مختلف را از دیگر علاقمندی‌های خود ذکر کرد و از موزه به عنوان یک مدرسه یاد کرد.

مجتهد، آشنایی افراد با موزه و تاریخ را در ایجاد فضای شهری همراه با هنر و خلاقیت تاثیر گذار خواند و تصریح کرد: وقتی در زمینه هنری کار و مطالعه می‌کنیم به ایده‌ها و روش‌ها و آشنایی با فرهنگ کمک شایانی می‌شود.

وی، با اشاره به هنر تئا‌تر خاطر نشان کرد: با اجرای نمایش‌ها و تئا‌تر نگذاریم حافظه تاریخی در این مقوله را از دست بدهیم.

داور یازدهمین جشنواره سراسری تئا‌تر مهر کاشان، استفاده از هنر درمانی به ویژه برای کودکان و نوجوانان را مورد تاکید دانست و گفت: هنر درمانی در شناخت فضا‌ها و محیط زیست انسان ضروری است.

مجتهد، ایجاد یک یا چند فضای آمفی تئا‌تر در فضای باز همراه با فضاهای جانبی را در کاشان مورد تاکید دانست و گفت: با توجه به اقلیم، فضای شهری و هنر خیز و هنرپرور بودن این شهرستان راه اندازی فضاهای هنری ضروری است.

کد خبر : ۳۰۹۴۴۱